Gå til innhold

renovering av b230et og montering i 240.. B230K -> B230ET

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

blir bak når man ser mot svinghjulet.. slik jeg satte det at jeg fiksa mine slike problemer..

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir bak når man ser mot svinghjulet.. slik jeg satte det at jeg fiksa mine slike problemer..

hmm... jeg prøvde bare for skøy skyld å sette hjulet 180 grader feil at det gikk mot eksosen, og da ble det ikke livstegn...

hvordan motor var det du hadde og hvor ble tappen din satt??:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ET og vanlig F motor.. jeg har klart og gjøre samme feilen begge gangene (ikke smart av meg) stod da nederst i mot de 2 nederste boltene på høyreside når du ser mot sving hjulet.. men da vet ikke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ET og vanlig F motor.. jeg har klart og gjøre samme feilen begge gangene (ikke smart av meg) stod da nederst i mot de 2 nederste boltene på høyreside når du ser mot sving hjulet.. men da vet ikke jeg..

hmm... jeg forsto ikke helt hvor du mente at tappen skulle stå...??

menne sto stempel 1 i ødp når du monterte hjulet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. at tappen skal stå i midt i mellom skruene nederst til høyre når du ser rett mot svinghjulet under bilen .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er er den tennings tappen det er snakk om så skal den stå rett mot starter når stempel 1 er ød. den sto slik på min i hvertfall. og da skal også rotor peke mot sylinder 1.

er slik jeg har innstilt tappen og fordeleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer litt, er Motronic så dårligt som folk skal ha det til ?

jeg har flere kompiser med det systemet og de har aldri hatt noen problemer med det, så jeg skjønner ikke helt det der.

hvis man fu....er for mye med hvilket som helst sytem så vil det være dåligt uansett, det er i hvertfall det jeg tror da men...

jeg trur ikke du skal se så altfor mørkt på det Vomaz, er ikke sikkert det er så ille som du tror, sikkert bare en bagatell, kanskje noe du har oversett, en liten del som har gått i stykker eller noe.

setter en tommel opp for at at du finner ut av det til slutt :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har flere kompiser med det systemet og de har aldri hatt noen problemer med det, så jeg skjønner ikke helt det der.

hvis man fu....er for mye med hvilket som helst sytem så vil det være dåligt uansett, det er i hvertfall det jeg tror da men...

jeg trur ikke du skal se så altfor mørkt på det Vomaz, er ikke sikkert det er så ille som du tror, sikkert bare en bagatell, kanskje noe du har oversett, en liten del som har gått i stykker eller noe.

unøyakti. innvikla. tungvindt steinalderteknologi. dyre deler (felles for alt som er laga av bosch da). lista er lang.

Tomgangs motorn til vomaz er gåen no doubt about it. får ta min. treng han itje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unøyakti. innvikla. tungvindt steinalderteknologi. dyre deler (felles for alt som er laga av bosch da). lista er lang.

Tomgangs motorn til vomaz er gåen no doubt about it. får ta min. treng han itje ;)

såpass ja, hvilket system anbefaler man i steden for motronic da ?

er det mye som trengs for å bygge dette om da ?

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, hvilket system anbefaler man i steden for motronic da ?

er det mye som trengs for å bygge dette om da ?

Har du tid og ork så bruk lh jetronic 2,4.

Har du penger og vil ha det enkelt kjøp datasprut (som meg) ;)

Datasprut kjenner jo så å si heller ingen begrensinger for effekt. kommer jo seff an på sprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde ikke jeg skulle få så mye problemer, men når man først begynner å tukle/mekke så er det alltid noe som blir skadet/viser seg å være def. og det kan lett dra med seg andre ting som gjør at man blir plaget!!

menne takker for støtten!!:D :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tid og ork så bruk lh jetronic 2,4.

Har du penger og vil ha det enkelt kjøp datasprut (som meg) ;)

Datasprut kjenner jo så å si heller ingen begrensinger for effekt. kommer jo seff an på sprut.

kommer nok sprut til meg også etterhvert, men har hatt veldig lyst til å få motoren til å fungere slik den skal før jeg går over til sprut... :wonder: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider