Gå til innhold

Justere trykk uten chip

Ranger emnet


haggis1304

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Fikk litt hjelp av en volvo mann i dag, så nå er boostcontrolleren og turbotrykkmåleren på plass. Jeg har en 98mod b230fk. Har selvfølgelig justert opp trykket litt (o.8), det ble jo en helt annen bil med en gang. gleder meg vilt til ecomax chippen kommer. Men er det farlig for motoren å kjøre på o.8 uten chip?. Vil jo ikke drepe den nye bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Er ikke fali å kjøre på 0.8 i trykk uten chip, har selv gjort dette på min siden mai uten problemer, det eneste du bør passe på er att ikke trykke nærmer seg 1 bar... da kan det bli tenningsbank med rast motor som følge... men 0.8 uten chip funker nais:) sliter med en ustabil wg, men skal bytte turbo i vinter LELL, så tar det ikke tungt, bare å gi litt mindre gass!

 

Men... du har ingenting å bekymre deg for mener jeg da!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor risikere å få tenningsbank og evt motorras når man får en chip til bilen sin innen noen dager?

 

Selv lada bilen min opp mot 1 bar EN gang uten chip og med en ustabil og orginal WG-klokke, etter det, bestilte j meg chip og WG-klokke av turboperformance og kjørte pent med bilen til til dette var montert...

 

Du kan kjøre på 0,8 uten chip, men ville heller ha brukt 1000-1500,- på en chip i stedet... Da vet du at du er sikker i forhold til slik det er nå...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår