Gå til innhold

Har laget meg et lite anlegg baki bmw'en. Tips til bedre?

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat laget meg et lite anlegg baki bmw'en. Jeg kjøpte ei basskasse, men den var for stor, så den har jeg gjort mindre og modifisert så den passer bra, også har jeg laget to slags plater ut på sidene så det dekker hele der. Jeg tenkte å ha forsterkeren på den ene siden hvor jeg har laget til best plass, og ha plexi glass foran den og muligens et neonlys inni der. Også tenkte jeg på å ha plexiglass foran kassa så den blir rett istedet for at den går i vinkel innover (går jo fortsatt i vinkel innover, men da er det plexi glass foran så den blir helt rett). Men jeg vet ikke helt... Har dere noen tips?

Også har jeg fått litt lim på filten noen steder. Trelim... Hva er bra til å få av det med? Jeg har ikke forsterker satt inn på bildene og jeg har kun en sony xplod subwoofer (den andre er Gas), men jeg skal bytte ut den ene til sony xplod der også. Bilder:

Der alle ledningene ligger på bildet, er der forsterkeren skal være. Jeg er ikke veldig fornøyd med hvordan jeg har laget det, så kom med mye tips :) Jeg er fult villig til å lage ny kasse og greier også. Har tenkt mye på noe som går litt så subwooferne står litt mer oppover, men jeg vet ikke. Eneste er at jeg ikke vil fjerne reservehjulsbrønnen...

DSCN1758.jpg

DSCN1760.jpg

DSCN1761.jpg

DSCN1759.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent dette da;) får du noe særlig trykk inn i bilen? Siden du sa du kunne lage ny kasse, om du har skiluke sies det at du får en del ekstra trykk om du setter elementene til å spille inn mot seteryggen... Men dette blir jo litt "kjipere" design om du ikke lager plexy på baksida av kassa...

En annen ting du kan gjøre for å å være pirkete er jo å ha samme farge på guvlet som kassa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent dette da;) får du noe særlig trykk inn i bilen? Siden du sa du kunne lage ny kasse, om du har skiluke sies det at du får en del ekstra trykk om du setter elementene til å spille inn mot seteryggen... Men dette blir jo litt "kjipere" design om du ikke lager plexy på baksida av kassa...

En annen ting du kan gjøre for å å være pirkete er jo å ha samme farge på guvlet som kassa;)

Har ikke fått testet det ut ordentlig enda. Hadde kun en 500w forsterker, så den hadde ikke sjanse til å klare det. Så jeg skal få tak i en bedre forsterker. Jeg har prøvd med en sånn bilxtra subwoofer kasse, og der var det ingen forskjell om jeg snudde kassa mot skiluka der, enn om jeg hadde den vanlige veien. Så kassa skal nok stå sånn den er nå.

Har tenkt litt på å trekke om hele bagasjerommet der, men det blir nok sisteprioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki;) men så lenge du får likt trøkk uansett hvem vei kassa står, så ser det jo desidert penest ut slik de står nå;) Klarte ikke en 500w forsterker å dra disse elementene? snakker vi noe uscarvor greier? :P

Dette var en JWS forsterker på 500w på maks. Monoblokk... Den klarte fint å dra bilxtra subwooferne, men ikke disse, hehe. Så jeg skal kjøpe en SoundMagus 1501 eller Pioneer 800w monoblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider