Gå til innhold

Problem med RF spiller! VIKTI :p

Ranger emnet

Kenneth`

Anbefalte innlegg

Har et jævla irritabelt problem!

Rf spilleren jeg kjøpte begynte å ape seg et par dager etter den var ny,,,,det som skjer er at når jeg spiller høyt i kanskje 20-30 sek så bynner ventre linjeutgang foran å skurre og rett etterpå så forsvinner signalet,,,eller det svekkes sterkt så lyden reduseres merkbart. volumet på spilleren går til 30 og jeg har justert stereoen til å spille max ved 29,hvis det skal ha noe med saken å gjøre,,

jeg leverte spilleren til service men de påstår det ikke er noe galt med den!

har prøvd 2 andre spillere i bilen og det blir ikke sånn da,så det er ikke forsterkern,har også prøvd annen signalkabel,men ingen endring!

Hva er det som skjer ?

'94 Golf GTI16V & '86 Sierra IS Budsjettskrenser!

X:

'83 Sierra 2.0GL,'90 Golf2 1,8i,'86 Sierra 2.9 4x4,'86 Golf2 1,8,'89 Golf2 Gti8V,'86 Golf2 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke demonstert probleme,kjøpte den hos bilradiospesialisten i trondheim! de hadde ikke noe problem med å tro på problemet,men det er ikke de som reparerer,det er et annet firma som heter bilradioservice,på baksia av bygget! å der har de enten testet alt for dårlig eller ikke testet i d heletatt!

Det er garantisak,men det er så teit å få tilbake spilleren i samme stand

X:

'83 Sierra 2.0GL,'90 Golf2 1,8i,'86 Sierra 2.9 4x4,'86 Golf2 1,8,'89 Golf2 Gti8V,'86 Golf2 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilradioservice har jeg desverre dårlige erfaringer med...:P

Dem har garantert pris på reparasjon på to spillere for meg dem siste 5 årene. Første gangen ble det krøll på spilleren igjen etter to måneder(akkurat samme feilen) uten at jeg fikk refundert betalingen.

Dum som jeg var ga jeg dem en ny sjanse når jeg ikke fikk strøm til displayet på en mp3-spiller jeg hadde. Han mente det ville koste 2000 å reparere en "kontaktfeil" i spilleren. Det endte opp med at jeg fikk lånt meg deksel av en som hadde lik spiller som meg, og vips så var jeg sikker på at dekselet mitt var ødelagt!

Mulig jeg bare har vært uheldig, men tror ikke det. Veldig kjipt at en såpass dårlig bilstereo-reparatør ligger i samme bygget som bilradiospesialisten hvis du spør meg! Har 100% tillit og respekt for bilradiospesialisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,leverte en pioneerspiller der for et år tilbake og betalte 1200,- for å reparere høyttalerutgangene ! henta spillern,satt den inn i bilen,skrudde på og poff der dro de til helvette igjen! så dro jeg nedover å klaga å rev kjeft så ordna han det,siden har den fungert,,,,,

Hadde håpet jeg skulle slippe alt stresset der om igjen!

X:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg føler med dere mine vener, har selv arbeid på bilradioservice. Jeg vet akkurat hvordan det fungerer der.

Kan annbefale deg på det sterkeste å få spilleren sendt til et annet firma enn Bilradioservice. Det er et annet rep. verksted nede oslo tror jeg som også fikser. Men med mere sikkerhet en nevnte firma!

Det med RF spillere er at de er jævla ustabile, og funker aldri som de skal. Da må du i alle fall opp i 3-4000kr klassen før du kanskje kommer unna noe krøll med de.

Etter som jeg ser det så kan det bare være et defekt potmeter inne i spillern KANSHE, men det kan også være noe feil med selveste prossesoren inne i spillern, å er d det, så lønner det seg IKKE å levere den inn til Nevnte firma.

Det vil koste deg va 2-3000 for rep. Belive me!

Jeg har reparert en del RRF spillere mens jeg arbeidet der, men fikk ingen klager på mitt arbeide, men ved en annes arbeid der var det bare klager. Skal ikke nevne navn eller noe... men dere som har opplevd de vet SIKKERT hvem det er.

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmmmm..........

Rf var jo litt uheldig med spillerene sine.. De satte bort produksjonen. og de som laget de byttet ut deler til noe som var dårligre enn det rf hadde bestemt.

Så sant som sagt, tar jeg ikke helt feil så er hele mekanismen i enkelte RF spillere fra Sony faktisk. Det er ikke bare RF som bruker Sony deler i sine spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! det er garantisak så jeg skal ikke betale et øre,men det tar jo så lang tiiiiid :p

Det er en RFX 9320,skal ikke være juggel men det ser slik ut likavell!

X:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! det er garantisak så jeg skal ikke betale et øre,men det tar jo så lang tiiiiid :p

Det er en RFX 9320,skal ikke være juggel men det ser slik ut likavell!

Det er en dyrere spiller ja, sant nokk det, men det som er at faktumet er at RF har tapt seg litt og som nevnt bruker dårlig kvalitet på komponentene sine.

Men skal du levere den inn på Bilradioservice så vil det ta 1-2 måneder. Ganske vanlig med dem, er vel bare en som arbeider der nå tror jeg! Så kommer til å ta sin tid.

Prøv heller å snakke med de på Bilradiospesialisten og spør om du kan få sendt spilleren en annen plass! Det er mitt tips i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegardrs: du har heller ikke tenningsstrøm til spilleren ser jeg :p hold inn disp knappen til det dimmer ned,,,det er det nermeste du kommer avslått uten å ta av panelet!

Takk skal du ha CaPs_On,må få gjort d snarest tror jeg!

X:

Lenke til kommentar
Del på andre sider