Gå til innhold

Problem med RF spiller! VIKTI :p

Ranger emnet

Kenneth`

Anbefalte innlegg

Hehe jeg føler med dere mine vener, har selv arbeid på bilradioservice. Jeg vet akkurat hvordan det fungerer der.

Kan annbefale deg på det sterkeste å få spilleren sendt til et annet firma enn Bilradioservice. Det er et annet rep. verksted nede oslo tror jeg som også fikser. Men med mere sikkerhet en nevnte firma!

Det med RF spillere er at de er jævla ustabile, og funker aldri som de skal. Da må du i alle fall opp i 3-4000kr klassen før du kanskje kommer unna noe krøll med de.

Etter som jeg ser det så kan det bare være et defekt potmeter inne i spillern KANSHE, men det kan også være noe feil med selveste prossesoren inne i spillern, å er d det, så lønner det seg IKKE å levere den inn til Nevnte firma.

Det vil koste deg va 2-3000 for rep. Belive me!

Jeg har reparert en del RRF spillere mens jeg arbeidet der, men fikk ingen klager på mitt arbeide, men ved en annes arbeid der var det bare klager. Skal ikke nevne navn eller noe... men dere som har opplevd de vet SIKKERT hvem det er.

RF spillere her ikke mer feil enn andre merker. Det er bare tull.

Jeg har hatt RF spillere i 7 år... å Har ikke hatt et eneste problem med noen av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF spillere her ikke mer feil enn andre merker. Det er bare tull.

Jeg har hatt RF spillere i 7 år... å Har ikke hatt et eneste problem med noen av de :)

Kan godt hende, men jeg har reparert mere RF spillere en, jah, MANGE! og det er standard at de går rett til HElve**e. kan hende at i ditt tilfelle så har det ikke vært slike problemer.

men jeg kan sia at det er mere feil på RF spillere enn på andre merker! tro meg!

Merker som utpeker seg med MINDRE feil enn andre som er å annbefale er:

Pioneer

Alpine

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFX 9030 min hadde en fæl service historikk.. 3-4 ganger på service pga diodelys som sviktet og feil på drivverk.. 3-4 gangen fikk jeg ny spiller. Da var jeg så LEI den spilleren. den var mere i trondheim og i posten enn den var i bilen min... Jeg kjøpte da en Alpine spiller til 1000 lappen mere, og solgte den ny RF spilleren til 700kr.. Den var det og tull med, samma leksa en gang til... Da fikk jeg en ny Alpine spiller til samme pris.. Den funker fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFX 9030 min hadde en fæl service historikk.. 3-4 ganger på service pga diodelys som sviktet og feil på drivverk.. 3-4 gangen fikk jeg ny spiller. Da var jeg så LEI den spilleren. den var mere i trondheim og i posten enn den var i bilen min... Jeg kjøpte da en Alpine spiller til 1000 lappen mere, og solgte den ny RF spilleren til 700kr.. Den var det og tull med, samma leksa en gang til... Da fikk jeg en ny Alpine spiller til samme pris.. Den funker fortsatt..

ja neij er det noe som svikter i et bil annlegg så er det spiller! Forsterkere er ofte robust nokk til å tåle miljøet i en bil pga. ingen bevegelige biler. Men spillere har en avansert mekanisme som får store påkjenninger under kjøring! Så det er ofte bra å kjøpe en mindre avansert spiller.

Se slik jeg har det i golfen min, der er en spiller som jeg fikk gratis, den er ikke NOE avansert og av et svært ukjennt merke her i norge, den spiller uten noe problemer.

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt enig med eg der egentlig da mange bruker avanserte spillere med mer avanserte driver som vansligvis er mer solide..... derfor også høyere pris, da de har bedre opphenger og generelt bedre servokretser, for eks ODR spillerne er så å si aldri feil med enda de er så avanserte, men veldig mye bruker feil på de fleste merker da mange som røyker og har askebeger rett under spilleren som skapper undertrykk når platten snurrer.... eller varme apparaten omvinteren som er et virkelig overlastning på hele spilleren...

dette med RF spillere har vel egentlig lenge vart kjente at det er en del feil på de, men har aldri skrudd på noe sånt selv.

ang at lyset i displayen så burde kunne bygges om elektronikken, det er snakk om å endre bare et punkt egentlig ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider