OndSofa Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Den er jo kobla på dysene, som spruter bensin inn i motoren. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Det var nok ikke svar på alle mine spm :op:! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hehe.. Altså, bensinen går fra fuelrailen og inn i dysene, som igjen spruter det direkte inn i motoren.. Lufta kommer jo gjennom innsuget, og inn i motoren gjennom innsugsventilene :) Blir ikke blanda før inne i motoren altså. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Så bensin og luft blir IKKE blandet før det når sylinderen? trodde det ble blandet i innsuget jeg gitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 nei.. er ikke alltid det skjer.. bensin og luft blandes rett før de når sylinderen. forgasser biler, evt biler med monopoint (1 dyse, dvs ser ut som forgasser) den blander luft og bensin i begynnelsen på innsuget! howstuffworks.com kan være til nytte i denne saken trur jeg Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Tipper vi bare kaller det fuelrail jeg :) eller "fjulræil" Bare amerikaniser det norske språk dere..det er greit det..:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Så bensin og luft blir IKKE blandet før det når sylinderen? trodde det ble blandet i innsuget jeg gitt... Hmm kan vel ligge an til at du trodde rett :p Måtte undersøke litt selv nå, har alltid sett for meg at dysene bare spruta rett inn i motoren, og ikke inn gjennom innsugsventilen :rolleyes: Noen som har sovet i timen her ja! Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 På alle normale moderne bensinmotorer uten direkteinnsprøytning etter klystérmetoden så sitter dysene plassert i innsuget, nær toppen vinklet mot innsugningsventilene. Alle moderne motorer med elektronisk innsprøytning har nok en eller annen form for fuelrail, mens eldre innsprøytningsmotorer som Volvo B23E, Audi 2,2E osv med K-jetronic el ikke vil ha fuelrail. Her vil drivstoffet fordeles fra 1 til 4 eller 5 i forbindelse med den mekaniske mengdemåleren som sitter et eller annet sted mellom innsugningsrør og luftfilter. Halvgamle innsprøytningsmotorer med elektronisk monopoint vil heller ikke ha fuelrail siden det kun er én innsprøytningsdyse på disse. Det eneste fuelrailen gjør er å fordele drivstoff fra ett rør til flere dyser. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.