Gå til innhold

Kondensator spm.

Ranger emnet


kebabkongen

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er viktig hvis du først skal ha kondensator er at den har lav indre resistans. Ellers har den ingen hensikt.

Billige kondensatorer pleier ikke være særlig gode, ikke pleier de å ha den kapasiteten de skal heller...

De du har sett på der er "billige".

At de tåler over 20 V er ingen ulempe.

Soundstream sine f.eks. er meget bra :)

Men da koster 40 F ca. 7000,- veil i Norge så vidt jeg husker...

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig hvis du først skal ha kondensator er at den har lav indre resistans. Ellers har den ingen hensikt.

Billige kondensatorer pleier ikke være særlig gode, ikke pleier de å ha den kapasiteten de skal heller...

De du har sett på der er "billige".

At de tåler over 20 V er ingen ulempe.

Soundstream sine f.eks. er meget bra :)

Men da koster 40 F ca. 7000,- veil i Norge så vidt jeg husker...

 

Mvh

Stian

 

 

Den e greit vettu : takktakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plass ville jeg nok heller kjøpt et batteri istedet for den der. Kinetik f.eks til rundt 1700 kroner er nok et bedre kjøp.

 

barra så de e sagt så har et 2 optima batterier fra før! Å eg e så jævla lei av at sånne folk så deg faen kje kan svara på spm men begynna å dra andre ting inn i bilde! når eg spør om kondensator så drite eg vel i batterier!! :boxers

 

takk!

 

*veldig lei av drittpreik*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barra så de e sagt så har et 2 optima batterier fra før! Å eg e så jævla lei av at sånne folk så deg faen kje kan svara på spm men begynna å dra andre ting inn i bilde! når eg spør om kondensator så drite eg vel i batterier!! :boxers

 

takk!

 

*veldig lei av drittpreik*

 

Jeg prøver her bare å finne et alternativ som gir deg mer for penga! Det batteriet der danker lett ut den kondensatoren du linker til, både i pris og ytelse!! Og har du allerede 2 batterier ser jeg ikke helt vitsen med en kondensator til så mange penger, med mindre begge batteriene er plassert foran

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver her bare å finne et alternativ som gir deg mer for penga! Det batteriet der danker lett ut den kondensatoren du linker til, både i pris og ytelse!! Og har du allerede 2 batterier ser jeg ikke helt vitsen med en kondensator til så mange penger, med mindre begge batteriene er plassert foran

 

Mvh Tony

Er du bare veldig ignorant, eller har du virkelig ikke fått med deg at en kondensator og et batteri har forskjellige egenskaper?

Det finnes ikke et batteri som kan gjøre jobben til en kondensator!

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bare veldig ignorant, eller har du virkelig ikke fått med deg at en kondensator og et batteri har forskjellige egenskaper?

Det finnes ikke et batteri som kan gjøre jobben til en kondensator!

 

 

Dette hadde kanskje forandret seg om Norsk Elektroakustikk hadde solgt 50F kondensatorer. Alle som skal ha kondensator eller batteri blir anbefalt kinetik, alle som skal ha høyttalere blir anbefalt morel og alle som skal ha forsterkere blir anbefalt sinfoni av de samme 2-3 personene. Skal tro hvor mye selger har med dette å gjøre...

 

Uansett holder en stor nok kondensator spenningen oppe mye bedre ved basslag. Og viss Typhon ser på effektforskjeller ved høy og lav spenning på Sinfoni bør han absolutt holde spenningen oppe.

 

Ellers fører vel http://www.installbay.no både Tsunami og Soundstreamkondensatorer.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde kanskje forandret seg om Norsk Elektroakustikk hadde solgt 50F kondensatorer. Alle som skal ha kondensator eller batteri blir anbefalt kinetik, alle som skal ha høyttalere blir anbefalt morel og alle som skal ha forsterkere blir anbefalt sinfoni av de samme 2-3 personene. Skal tro hvor mye selger har med dette å gjøre...

 

sånn er det desverre blitt her på Bilforumet.

men når dette er sagt hadde jeg heller satset på gode batteri fremfor en kondis

 

Edit: så ikke at trådstarter hadde batterier fra før

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår