Erik Andre Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Dette hadde kanskje forandret seg om Norsk Elektroakustikk hadde solgt 50F kondensatorer. Alle som skal ha kondensator eller batteri blir anbefalt kinetik, alle som skal ha høyttalere blir anbefalt morel og alle som skal ha forsterkere blir anbefalt sinfoni av de samme 2-3 personene. Skal tro hvor mye selger har med dette å gjøre... WORD Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Jeg hadde så godt som bestemt meg for å gå for en Morel, Sinfoni løsning i bilen min fordi jeg liker lyden i Morel elementene. Men måten dette er blitt frontet her på bilforumet har faktisk fått meg til å endre mening. Jeg kommer nå til å gå for en annen løsning. Jeg sier ikke at Morel, Sinfoni, eller noe annet merke for den saks skyd er dårlig, jeg liker bare ikke måten det blir frontet på her på forumet. Sorry OT, men syntes bare forumet her har hatt en negativ utvikling i det siste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Bra å høre at det er flere som har samme feelingen... :cheers: Nå er det helg folkens! Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg hadde så godt som bestemt meg for å gå for en Morel, Sinfoni løsning i bilen min fordi jeg liker lyden i Morel elementene. Men måten dette er blitt frontet her på bilforumet har faktisk fått meg til å endre mening. Jeg kommer nå til å gå for en annen løsning. Jeg sier ikke at Morel, Sinfoni, eller noe annet merke for den saks skyd er dårlig, jeg liker bare ikke måten det blir frontet på her på forumet.Sorry OT, men syntes bare forumet her har hatt en negativ utvikling i det siste. Jeg føler at dette er blitt oppfattet litt feil av enkelte. Beklager å ødelegge tråden med mer OT, men føler jeg må rydde opp i dette for å ungå flere missforståelser. Jeg mente over hode ikke å henge ut Morel på noen måte, det ble bare tatt som et eksempel. Det jeg ønsket å få fram var at forumet her generellt har hatt en dårlig utviklig og brukere blir bare pushet på andre ting enn det de kanskje var ute etter først. Enkelte er mer opptatt av salg og tenker ikke på kundens behov. Håper ingen ble fornermet av innlegget mitt, og jeg ser nå at det var blitt vinklet litt feil å lett kunne missforståes. Denne diskusjonen kan jo eventuellt fortsett i en ny tråd, men følte bare jeg måtte utrede dette her først. mvh, Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 hadde ikke tenkt å kommentere noe egentlig men jeg også synes at forumet har generelt blitt dårlig da det er blitt mye "salg" fokusert og om man ikke har "det riktige merke" så er det galt... og om man først sier noe og nevner det man har er det også galt... et av grunnene til at jeg deltar mindre her og ikke har skrivet noe mer i prosjekttet mitt egentlig... at Morel blir hengt opp synes OGSÅ blir feil da andre merker er mer frempå, og i og for seg greit det men når bare en skal henges ut blir enda verre.... tror de fleste brukere her gjennomskuer dette her men samtidig er jo de fleste "bilstereo proffer" de mest kunnskapsrike, sånt er det bare. Ellers mye usaklig språk og svar for tiden. sorry OT og... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Er du bare veldig ignorant, eller har du virkelig ikke fått med deg at en kondensator og et batteri har forskjellige egenskaper?Det finnes ikke et batteri som kan gjøre jobben til en kondensator! ellers har vi vært "uenig" før stian, men ettersom jeg har forstått så er et av "egenskapene" til nettopp Kinetiker at den har et veldig likt respons tid som en kondis... der av at den er blitt så popular. Indre motstanden er jo alltid et "svak punkt" i et batteri kontra kondis men ved å parallel koble flere batterier får man flere fordeler enn ved bruk av kondensator, for å forstå det må ha dyppere forstålese på hvordan en switch mode strømforsyning fungerer, da har ikke en "liten" kondis på noen farad noe å si. Men om man vil ha en kondensator er det bare å bruke det. Jeg så heller ikke noe sted at du allrede hadde 2 stk batteier fra før men om du hadde kommentert hva du mente hvar galt siden du trengte en kondis så hadde du ikke fått anbefalt et batteri istedenfor... men enda verre at du skjeller ut thypon som prøvde å komme med en positiv innspil. bare så det er klar så bruker jeg ikke selv kinetik da jeg ikke viste om de fra før ellers hadde jeg selv kjøp de også.... Noen powerbank har forresten OGSÅ innebygde batterier... kalles gjerne "hybrider" og... siden stian ikke nevner det så er det "større" lekaskje i en kondensator enn det det er i batteriet... dvs at den må tilføres oftere spenning for at den skal være "toppladdet" derfor også behovet for større dynamo mer "nødvendig"...og det med at den tilfører "gjevnere strøm" til forsterkeren ved bass anslag er ikke i så stor grad som de fleste tror.... skal man ha grunnlag for å påstå slik burde personen ta en grundig måling og bli overvist selv.... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 ellers har vi vært "uenig" før stian, men ettersom jeg har forstått så er et av "egenskapene" til nettopp Kinetiker at den har et veldig likt respons tid som en kondis... der av at den er blitt så popular. Indre motstanden er jo alltid et "svak punkt" i et batteri kontra kondis men ved å parallel koble flere batterier får man flere fordeler enn ved bruk av kondensator, for å forstå det må ha dyppere forstålese på hvordan en switch mode strømforsyning fungerer, da har ikke en "liten" kondis på noen farad noe å si. Men om man vil ha en kondensator er det bare å bruke det. Jeg så heller ikke noe sted at du allrede hadde 2 stk batteier fra før men om du hadde kommentert hva du mente hvar galt siden du trengte en kondis så hadde du ikke fått anbefalt et batteri istedenfor... men enda verre at du skjeller ut thypon som prøvde å komme med en positiv innspil. bare så det er klar så bruker jeg ikke selv kinetik da jeg ikke viste om de fra før ellers hadde jeg selv kjøp de også.... Noen powerbank har forresten OGSÅ innebygde batterier... kalles gjerne "hybrider" og... siden stian ikke nevner det så er det "større" lekaskje i en kondensator enn det det er i batteriet... dvs at den må tilføres oftere spenning for at den skal være "toppladdet" derfor også behovet for større dynamo mer "nødvendig"...og det med at den tilfører "gjevnere strøm" til forsterkeren ved bass anslag er ikke i så stor grad som de fleste tror.... skal man ha grunnlag for å påstå slik burde personen ta en grundig måling og bli overvist selv.... Så du mener at et Kinetik batteri vil holde 14-15 V når dynamoen ikke klarer å levere nok? :shake Hehe :D Når det gjelder det å levere strømmen fort nok, vil nok alle gode batterier fungere tilfredstillende... De største batteriene til Odyssey har forresten indre resistans tilsvarende en normalt god kondensator! Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Så du mener at et Kinetik batteri vil holde 14-15 V når dynamoen ikke klarer å levere nok? :shake Hehe :D haha.. den vil faktisk gjøre det "lengre" en en kondis klarer.... siden dette er et batteri... :fatality: self om ladde Spenningen har vært så høyt så vil den oppretholdes lengre enn et kondis greier som sagt...:fatality: forresten når du nevner dette med Odysey batterien som har så lav indre motstand: heller MYE bedre med flere små batterier i paralell... responstiden blir minimalt og dette vil også levere egen spenning/strøm i motsetning til kondisen som bare "følger" ladde spenningen.....:fatality: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Kjør på me OT folkens :hondakick de e tross alt helg kun 1 gong i veko :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Kjør på me OT folkens :hondakick de e tross alt helg kun 1 gong i veko :) Du skulle bare vist... hadde du starten denne tråden for et halvår siden hadde det vært 200 innlegg iden... Synes det går stille for seg her jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 hehe sant nok det men om du ser litt nøyere vil du se hvorfor en kondis har så lite å si og at det er så "uendelig" mye bedre med et bra batteri isteden ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ka fan ska du m 50farad?!?! en tommelfingerregel e at man bruke ca 1farad på 1000watt. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ka fan ska du m 50farad?!?! en tommelfingerregel e at man bruke ca 1farad på 1000watt. Kansje han ikke har tommler:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ka fan ska du m 50farad?!?! en tommelfingerregel e at man bruke ca 1farad på 1000watt. Den "regelen" gjelder bare for de som ikke gidder å ta anlegget seriøst... Hvis man først trenger og skal ha kondensator er det greit med en stor en. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Den "regelen" gjelder bare for de som ikke gidder å ta anlegget seriøst...Hvis man først trenger og skal ha kondensator er det greit med en stor en. heilt rett :) takk takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg