Gå til innhold

Hjelp til stereo i min E34 535i.

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i høst en E34 535i, som jeg tror tidligere har vært demobil for Bassbrothers. Jeg er fornøyd med lyden fra Focal høytalerne inni bilen, men det står en Cadence Ultratop(?) 12" sub i en snodig kasse. Subben er montert INNI kassen, i ett hjørne, altså den spiller inn mot senter i kassen. Så er lagt til slik at lyden da kommer ut igjennom 2 rimelig store bassrefleksrør i den skipose åpningen. Altså det er helt tett bak til bagasjerommet. Å all lyden kommer inn i coupe'en via den åpningen. Hva kalles denne typen kasse?

Men værtfall, jeg synest ikke den spiller så veldig bra. Den trykker greit på enkelte "typer" bass. Men synest ikke den spiller spesiellt pent ellers.

Jeg har en JL Audio 12W3 stående med lukket kasse, som jeg har god erfaring med. Vil det trykke nok i denne bilen å bare sette denne inn bak.

Jeg har 2 forsterkere til rådighet, en Kicker KX350:2 og en Pioneer GM-5000T. Hvilken er best egentlig?

:hondakick

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er ikke helt sikker på Forsterkerne, men kassen høres ut til å være en båndbass kasse om jeg ikke har alt for mange skrivefeil, ersikkert ikke helt bra tuna kassa.

Du kan prøve deg med lokka kassa, men er ikke sikker på at det vil fungere så bra! Men det er et bra element du har da! men bare prøv ut kassa, det er mitt forslag i alle fall :D

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en båndpasskasse ja.

Disse blir ofte sånn at de funker bare over et smalt frekvensområde.

En god bånpasskasse med rette elementet vil uansett være den beste løsningen for å få trøkk i en slik bil.

12W3 i lukket kasse spiller meget bra :)

Men hvis du skal prøve denne bør du sette elementet inn mot åpningen i baksetet og tette mellom kassen og bagasjerommet.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen i Tromsø, har gått på vestlandet før det igjen.

Er ikke så mye å se, man ser bakdelen av kassen fra bagasjerommet, og innvendig ser man 2 store rør kommer igjennom skiluka.

Ja den funker best på ganske lave toner, mens min JL spiller bra hele veien igrunn. Hadde den i en E36 Coupe og en E46 Coupe med godt hell.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider