Gå til innhold

Trulsen: Opel Vectra B "prosjekt" (Ny tråd)

Ranger emnet

Trulsen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte og lage en ny tråd da det ble veldig mye prat og lite ”action” i den andre tråden jeg hadde her..

Når jeg kjøpte bilen for 4mnd siden så den slik ut:

KopiavP1010507.jpg

P1010082.jpg

Motoren er en 2.0 16V, X20XEV på 136hk. Funker helt ok til førstebil. God motor med mye potensiale sier de som har peiling. Km.stand er 175.000.

Utstyr:

- Elektrisk takluke

- Elektriske vinduer

- Varme i speil

- Største kjørekomputer

- Antispinn.

Ellers er bilen eid av en eldre familiemann siden 99 tror jeg, så bilen fremstår som meget velholdt innvendig. Noen skjønnhetsfeil er det jo, men det må man bare regne med på en bil fra 96.

Det som er gjort med bilen til nå er:

-Apex Sportskit, 40/40 senking

-Ny modifisert originalgrill

-Nye felger, Mega Pantera, 18” 225/40/18

-Focal Access a1 frontsett og Ground Zero sub.

-Kenwood mp3 spiller.

-Cadence forsterker til frontsett og baksett.

-Tatt vekk emblemene bak på bilen (litt mer cleant spør du meg)

-Ny endestuss. Det ble kun det pga vil ikke ha noe lyd fra motor som ikke er der.

Anlegget i bilen ble kjøpt hos http://www.bassbrothers.no, og funker helt greit. Men nå har det seg sånn at jeg vil ha litt mer ”guff” i det så har bestemt meg for to stk 12” av et eller annet slag med en bra monoblokk til.

Planene fremover er:

- Øyelokk (Har liggende)

- To stk 12” sub

- Monoblokk av ett eller annet slag.

- Litt lyd til passasjerene bak.

- Lumma hekkskjørt

- Modifisert Rieger frontlippe

- Veldig usikker på sideskjørt, da jeg vil ha noe ikke alle andre har. Ser på det som veldig viktig når man styler en bil.

- Rieger bakrutespoiler. Her heller finner jeg ikke den jeg vil ha. Vil ikke ha en som ligger helt ned til bakruten, må være en liten glippe om dere skjønner.

- Lakkering av kalipter, vet ikke hvilken farge. Lyst på rød, meeen alle har den. Forslag?

- Instrumentskiver fra http://www.innoparts.no

Fronten vil bli originalfront med ”påsveist” lippe, grøftelysene vil bli fjernet og sveist igjen for deretter og bli flyttet ned på lippen. Jeg har en plan.. Har den iallefall klar oppe i hodet mitt 

Hekkskjørtet vil også bli påsveist, sparklet, pusset og lakkert.

Nede på høyre bakdør er det noe rust. En liten rose på størrelse med en 20’kroner. Skal tas så snart som mulig.

Ellers er bilen preget av tidens tann så lakken er ikke helt 100%. For se om jeg tar meg råd til hellakkering i forbindelse med lakkering av stylingen.

Interiøret (kjipt og skittent sådan):

P1010090a.jpg

P1010091a.jpg

Bilder av modifiseringen av grillen:

Bildenr-0050.jpg

Bildenr-0052.jpg

Bildenr-0054.jpg

P1010090.jpg

Bilder av anlegget/frontsettet (bagasjerommet er ikke mye å ta bilde av for øyeblikket) :

P1010084.jpg

P1010088a.jpg

Bilder av bilen etter felgene kom på (før senking):

P1010112.jpg

P1010103.jpg

P1010100.jpg

P1010114.jpg

P1010116-1.jpg

Bilder etter senkingen 05/10-06:

Vectra.jpg

P1010135.jpg

P1010125.jpg

P1010126.jpg

Så det var alt for denne gang. Skal se om jeg får lakkert øyelokkene nå i nermeste fremtid. Gjør seg med de på :) Blir ingen styling påmontert før etter vinteren, muligens bakrutespoiler om jeg finner ”den rette”.

Og om dere har tips/ideer til hva som må gjøres/forbedres setter jeg stor pris på det :)

Mvh Truls Are

- ( ) Mazda 323 GT-R

- (X) Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tråd. Bedre ja:) men denne kommer sansynligtvis og bli like rotet og off topic som den andre. Det ble mine. Så nå driter jeg bare i den , og legger ut update når jeg har fått gjort litt. "slikt som ,Hellakerte bilen forige uke og fikk på lister og skjørt, Det var vært en update:)..

Ellers lurer på når du skal få Kjøpt deg Linselykter til "B'en ?

brukte du Sprayboks på øyevippene dine? Husk og legg på mye klarlakk, eller så kommer steinsprut og pelle lakken på disse fort. Spraybokslakk tåler ikke en drit. Og bruk den Plastic primern fra høgmans eller hva det het. den fungerte godt for meg:)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tråd. Bedre ja:) men denne kommer sansynligtvis og bli like rotet og off topic som den andre. Det ble mine. Så nå driter jeg bare i den , og legger ut update når jeg har fått gjort litt. "slikt som ,Hellakerte bilen forige uke og fikk på lister og skjørt, Det var vært en update:)..

Ellers lurer på når du skal få Kjøpt deg Linselykter til "B'en ?

brukte du Sprayboks på øyevippene dine? Husk og legg på mye klarlakk, eller så kommer steinsprut og pelle lakken på disse fort. Spraybokslakk tåler ikke en drit. Og bruk den Plastic primern fra høgmans eller hva det het. den fungerte godt for meg:)

Brukte nok sprayboks ja, og primer selvfølgelig.. Det kommer nok styling iløpet av vinteren så da blir grillen og lyktelistene lakkert i lag med resten stylingen..

Linselykter kommer kanskje denne mnd. Venter på et tilbud på 99-mod lykter med motorer og alt..

Truls.

- ( ) Mazda 323 GT-R

- (X) Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Da har jeg begynt på anlegget på nytt.. Håper og tror det skal funke "litt" bedre denne gangen enn det gjorde sist jeg holdt på.

Noen bilder fra gårsdagens aktivitet:

DSC00304.jpg

DSC00306.jpg

DSC00309.jpg

Bildenr-0132.jpg

Bildenr-0131.jpg

Bildenr-0136.jpg

Bildenr-0141.jpg

Bildenr-0143.jpg

Bildenr-0139.jpg

Bildenr-0152.jpg

Siste bildet er bare illustrerende.. Den blir sånn når den er ferdig da.. Men er ikke helt ferdig med trekkingen..

- ( ) Mazda 323 GT-R

- (X) Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider