haggis1304 Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Idag kom det en liten sak i postkassen min ved navn Viking ecomaxchip. Har jo som fortalt prøvd meg litt med justering av turbotrykket uten chip, og det har jo gått greit, (ble jo bare en dag da). Så kom den store tålmodighets testen, nemlig å skru ut jetronic-boksen, siden det er startsperre på min mod (98), så sitter den bøylen run boksen med en plombert skrue. prøvde først å borre i stykker skruen, å det gikk jo ikke. Siden jeg har så ekstremt god tålmodighet ble det baufil og rå makt, og vips så var den j*** bøyla borte. Selve innsettingen av chippen gikk som en lek, å bilen starta på første forsøk. Så var det dags for prøvekjøring. Jeg merker at bilen går merkbart bedre nå, selv om jeg har kjørt litt med høyre turbotrykk uten chip. Har justert trykket til ca 0.85-0.9 ved maks pådrag i 3. og 4. gir. Men når jeg ligger i ca 120 i 5. å gir på maks, så flyr trykket opp i 1.2. Hva kommer dette av? Skal maks trykket variere slik? Ps har automat. Takk til Kjetil for rask levering... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Du kjører sikkert med orginal WG-klokke? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Det stemmer. er det den som gjør det? Koster det mye å bytte wastegate? Hvilke wastgateer passer til originalturbo tdo4h-13c eller hva det nå var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Det stemmer. er det den som gjør det? Koster det mye å bytte wastegate? Hvilke wastgateer passer til originalturbo tdo4h-13c eller hva det nå var. Ikke unormalt at dette skjer ved bruk av orginal WG-klokke, som antagelig begynner å bli sliten... Hadde samme problem selv, og j bytta WG-klokka, hadde stabilt trykk etter det! KRB, BSR +++ selger dette... Priser varrierer fra 700-2000,- Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hvor my koster det for en helt ny turbo, som vel og merke passer inn på motoren? Er det noen anbefalinger her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hvor my koster det for en helt ny turbo, som vel og merke passer inn på motoren? Er det noen anbefalinger her? Det finnes en del oppgraderingsturbo`er som er nesten så og si bolt on, men at det må gjøres litt endringer på downpipe og evt andre ting... De turbo`ene som ofte blir brukt til grei trimming er, 15G, 16T og 19T turbo`er... Sikkert flere som kan gi deg bedre spec og info enn akkurat meg på den biten der... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.