Gå til innhold

Ecomax på plass

Ranger emnet


haggis1304

Anbefalte innlegg

Idag kom det en liten sak i postkassen min ved navn Viking ecomaxchip. Har jo som fortalt prøvd meg litt med justering av turbotrykket uten chip, og det har jo gått greit, (ble jo bare en dag da). Så kom den store tålmodighets testen, nemlig å skru ut jetronic-boksen, siden det er startsperre på min mod (98), så sitter den bøylen run boksen med en plombert skrue. prøvde først å borre i stykker skruen, å det gikk jo ikke. Siden jeg har så ekstremt god tålmodighet ble det baufil og rå makt, og vips så var den j*** bøyla borte. Selve innsettingen av chippen gikk som en lek, å bilen starta på første forsøk.

Så var det dags for prøvekjøring. Jeg merker at bilen går merkbart bedre nå, selv om jeg har kjørt litt med høyre turbotrykk uten chip. Har justert trykket til ca 0.85-0.9 ved maks pådrag i 3. og 4. gir. Men når jeg ligger i ca 120 i 5. å gir på maks, så flyr trykket opp i 1.2. Hva kommer dette av? Skal maks trykket variere slik? Ps har automat.

 

Takk til Kjetil for rask levering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. er det den som gjør det? Koster det mye å bytte wastegate? Hvilke wastgateer passer til originalturbo tdo4h-13c eller hva det nå var.

 

Ikke unormalt at dette skjer ved bruk av orginal WG-klokke, som antagelig begynner å bli sliten... Hadde samme problem selv, og j bytta WG-klokka, hadde stabilt trykk etter det!

 

KRB, BSR +++ selger dette... Priser varrierer fra 700-2000,-

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor my koster det for en helt ny turbo, som vel og merke passer inn på motoren? Er det noen anbefalinger her?

 

Det finnes en del oppgraderingsturbo`er som er nesten så og si bolt on, men at det må gjøres litt endringer på downpipe og evt andre ting...

 

De turbo`ene som ofte blir brukt til grei trimming er, 15G, 16T og 19T turbo`er...

 

Sikkert flere som kan gi deg bedre spec og info enn akkurat meg på den biten der...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår