Gå til innhold

318is vs 320

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det har vært en tråd om det før, men lurer på noen ting om valg av E36 318is/320. Er klar over forskjellene. Bmw er ikke bmw uten sekser osv, så valget burde være enkelt. men tenker på forsikringer, bensinforbruk osv. Hvem av bilene er kvikkest egentlig? hørt så mye forskjellige meninger om det. er understellet på is'en stivere? Sikkert noen her som har greie på det?! ;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I E30 utgaven var 318is kvikkere en 320i. 136hk kontra 129hk og lavere vekt på IS'en.

 

Men på E36 er nok 320'en marginalt kjappere. Understellet er likt, muligens noe stivere fjærer til 320 grunnet ekstra vekten på 6'ern.

 

Forsikring er ganske likt, mens forbruket på 318is'n er nok marginalt lavere en 320'en.

 

edit. Ergo finner du en 318is eller en 320i i god stand tar du den, og visa verca.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har vært en tråd om det før, men lurer på noen ting om valg av E36 318is/320. Er klar over forskjellene. Bmw er ikke bmw uten sekser osv, så valget burde være enkelt. men tenker på forsikringer, bensinforbruk osv. Hvem av bilene er kvikkest egentlig? hørt så mye forskjellige meninger om det. er understellet på is'en stivere? Sikkert noen her som har greie på det?! ;)

Det jeg vet er at e46 318 etter 2002mod er sprekere enn ALLE 320 (e30/36/46) som er produsert frem til 2001. :D Ellers tror jeg 320 stort sett er sprekest...

 

Ellers ser du spesifikasjoner som hk, toppfart, 0-100km/t, forbruk her. Fint datablad som jeg brukte hyppig da jeg skulle handle.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så stor forskjell på 318/is på forsikring.

 

Du burde kjøpe 320 fremfor en 318is. Isbil motoren tåler ikke så mye som 2.0 litern til 320,en. Også får du jo en sinnsyk sekserlyd av 320,en. Er jo det som er halve bilen når du har bmw!!!! :smilbmw:

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min is er i allefall kvikkere en 320 jeg har kjørt mot, de kommer på toppfarta. men i aks så var det ca likt, min var vel bare litt framfor så vil si at de går ca likt.

men den er rå på forbruket min, 06 på langkjøring ;) slå den. og bykjøring under 1liter ;)

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min is er i allefall kvikkere en 320 jeg har kjørt mot, de kommer på toppfarta. men i aks så var det ca likt, min var vel bare litt framfor så vil si at de går ca likt.

men den er rå på forbruket min, 06 på langkjøring ;) slå den. og bykjøring under 1liter ;)

 

vis din 318is er orginal, så er den IKKE raskere fra 0- 100 enn en orginal 320. står jo svart på hvit hær: http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e36

 

ikke att det er så stor forskjell men rett skall være rett :)

 

93" 320i 0-100 på 10 sek

93" 318is 0-100 på 10,2 sek

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår