Gå til innhold

Støyping i dørpanel

Ranger emnet

CiLiUs

Anbefalte innlegg

Har en bil der det orginalt ikke er høytalere, etter å ha støpt med glassfiber i endel andre sammenhenger tengte jeg at jeg skulle prøve meg å lage plass til 5 1/2" eller 6 1/2" høytalere, når jeg da nå har fjernet så mye av oppbevaringshyllen i dørpanelet så lurer jeg på dette:

Hvordan skal jeg gå frem for å støpe rundt mdf-ringen med tanke på at dette skal feste seg til dørpanelet? Må jeg støpe det jeg skal å etterpå lime eller feste det på noe måte til dørpanelet eller fester polyesteren seg så godt dette sitter fast til dørpanelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar GalantV6, satt å beundret ditt prosjekt i går faktsik, var da jeg fikk ide om å støype i dørpanelet istede for å bytte ut det orginale 4" i dashen.

Så det som er viktig er å få overflaten så "grov" som mulig, men limte du sammen dørpanelet når du monterte det?

Jeg ser for meg å legge mellom noe slik at jeg får til å ta av støyping og lime den fast etterpå, for det vil bli endel belastning når det skal holde seg i døren.

Skal lakkere i bilens farge så er ikke avhengig av å må ta den av, men ser for mag at dette blir best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke noe lim for å holde dør panelet på plass.

Jeg bruker orginale klipsa og orginale skruene som sitter på trekket når du tar det av. Døra veier lit mer enn tidliggere:happyhappy: tar det bare lit roligt når jeg lukker døra, ikke smeller igjen.

Når du har plass til 4" på dasjen så ville jeg faktisk ha gått for et 3 veis sett, jeg er inne på tanken om å lage hull i dasjen min. Jeg kjører 3 veis aktiv i dag men er ikke fornøyd med plasseringen av mellomtone og diskant. Kommer til å bytte ut hele frontsettet mitt.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider