Gå til innhold

Valg av 3" JT eksos!

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg kjøpte sett med 1 demper og katalysator adapter. Funka fint som faen. Bilen brummer endel men er hvertfall avgassgodkjent. Nå er det kun en demper på uten kat. Sjefs lyd. Hvertfall når du kjører bak din egen bil å kameraten din gir på som faen. Beste lyden i ein bil vil da eg si:)

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte sett med 1 demper og katalysator adapter. Funka fint som faen. Bilen brummer endel men er hvertfall avgassgodkjent. Nå er det kun en demper på uten kat. Sjefs lyd. Hvertfall når du kjører bak din egen bil å kameraten din gir på som faen. Beste lyden i ein bil vil da eg si:)

 

Nesten så j tror det blir med 1 demper og kat på, så ikke BT klager møkka av seg pga at kat`n er borte... Noe klager dem på uansett nedi her ihvertfall... Er det ikke åpenbare feil, leter dem til dem finner noe...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å skifte eksos da? Tar jo vell ikke så lang tid?

PS: Ikke vis bilen på biltilsynet, men på nærmeste mekkebule med EU-sertifisering..;)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å skifte eksos da? Tar jo vell ikke så lang tid?

PS: Ikke vis bilen på biltilsynet, men på nærmeste mekkebule med EU-sertifisering..;)

 

Hvem gidder å bytte eksos 1-2 ganger i mnd pga BT?

 

Det er ikke akkurat noe valg vi selv kan gjøre når vi blir stoppa... På mangel-lappen fra BT står det; Vises på nærmeste trafikkstasjon/vegvesen for etterkontroll evt godkjenning... Tviler på at de lokale verkstedene gjelder under den kategorien gitt...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å skifte eksos da? Tar jo vell ikke så lang tid?

PS: Ikke vis bilen på biltilsynet, men på nærmeste mekkebule med EU-sertifisering..;)

Må vise den på BT med jt fordi må ha eksosanlegg på når jeg skal godkjenne motoren :(

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, seff ikke når du blir stoppa av BT, tenkte mer sånn som Eu-godkj. og lignende.. Tar det så lang tid å bytte eksos da?

Tok jo bare en liten halvtime på førren..

 

3" en lyddemper.

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da til spørsmålet mitt, får man eksos godkjent i vognkortet?

Man skal egentlig kunne få godkjent alt sånt utstyr som er bytta i vognkort, motor, senk, bremser og eksos? Hadde vært kjekt, så kunne man vist til det hvis man ble stoppa av politi for støy eller BT teknisk :):angry:

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal egentlig kunne få godkjent alt sånt utstyr som er bytta i vognkort, motor, senk, bremser og eksos? Hadde vært kjekt, så kunne man vist til det hvis man ble stoppa av politi for støy eller BT teknisk :):angry:

 

Hmm. Bare en tanke eg kom frem til.:

 

-Viss eg lixom har trimma bilen min, fra 165 til 240 hk.

Er det da ikkje innenfor rimelighetens grenser at min bil egentlig burde da bråke litt meir, og at biltilsynet tar det med en klype salt at bilen din har endel meir DB, siden du faktisk godkjenner bilen din med mye mer effekt og vil ha dette i vognkort slik som loven er.

 

Syns egentlig det burde være slik. Meir effekt = meir lyd. LOVLIG?

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Bare en tanke eg kom frem til.:

 

-Viss eg lixom har trimma bilen min, fra 165 til 240 hk.

Er det da ikkje innenfor rimelighetens grenser at min bil egentlig burde da bråke litt meir, og at biltilsynet tar det med en klype salt at bilen din har endel meir DB, siden du faktisk godkjenner bilen din med mye mer effekt og vil ha dette i vognkort slik som loven er.

 

Syns egentlig det burde være slik. Meir effekt = meir lyd. LOVLIG?

Mere effekt = mere lyd? Er vel ingen umiddelbar sannhet det.

JT med 2 potter blir det fin lyd i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere effekt = mere lyd? Er vel ingen umiddelbar sannhet det.

JT med 2 potter blir det fin lyd i :)

 

Du har veldig rett i det asså.. Men det var bare en tanke som slo meg som har jt med 1 demper. Var litt for min egen del eg sa det. Godt mulig eg skaffer meg en jt potte som eg setter der som det er rakt rør, sammen med kat. Da går den sikkert gjennom teknisk og EU ok..

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår