Gå til innhold

Audi A4.. bra valg?

Ranger emnet

GonZuelas

Anbefalte innlegg

nå er det endelig min tur å kjøpe bil, og som første bil har jeg lurt på audi A4.

Lurer på om det er noen typiske feil jeg bør se etter osv, har hørt fra flere mekanikere at audi samt VW er det mye feil med, men nå er ikke jeg noe ekspert akkurat :hammer

har sedt en del på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8329954&sid=6aA2DizWs957858&pos=62&tot=123&page=3

Hva synes folket? =S

Kjør hardt, kjør stil, kjør BMW eller AUDI uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse forstillingsproblemer. dørhåndtak som fryser osv...

Den du linker til hadde jeg nok styrt unna, kjøp en som ikke er ungdomskjørt.

Ser den mangler klima i tillegg, det er et stort minus når su skal selge den videre.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Forresten, hissig med slik en vinge til 110 illsinte hester!!

Jeg har ikke hatt nevnte problemer med min audi, men har hatt litt problemer med foringene, men det er slik som må skiftes ut uansett...Gode biler, bare ikke ta den i annonsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du foretrekker masse show og no go, så ser jo den bilen du linka til grei nok ut. Forutsetter så klart at bilen er i god stand ellers.

Forstilling og delvis bakstilling er ett problem på disse bilene, spesielt før 98.

Leddene på lenkarmene tørker og, og begynner å knirke. Løses enten ved å bytte samtlige lenkarmer, eller eventuelt smøre de opp.

Klimapanelet er også en gjengående feil, men det slipper du jo på den der :)

Problemer med startsperre og side-airbag er også noe som går igjen, men dette finner du ut med en gang du starter bilen. Hvis hverken airbag eller startsperre-symbol lyser så er du good to go :)

Begge disse feilene er dog enkle og fikse selv, stort sett.

Quattro-biler får også litt slarke i drivverkoppheng etter noen km på ræva, men tror ikke dette er noe utbredt på fremhjulstrekkerne :)

Ellers så gjelder jo det samme, uansett hvilken bil du skal prøvekjøre.. Sjekk at alle funksjoner fungerer.. Pådrag i alle gir, full sving, vindusheiser, dører, sentrallås etc etc..

Har dog aldri hørt om dørhåndtak som fryser. Greit og gå en runde med silikonspray og låsespray før vinteren uansett, så er du jo sikker.

Har hatt en og annet problem med min egen (i signaturen), men er fremdeles storfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med gutta over. Førsteinntrykket jeg fikk av annonsen

var en ihjelkjørt hobbymekka bil og med en vinge boltet rett i luka?. Nei huff.

A4 er et godt valg men hold deg unna de som er "hobbymekka".

Så du ville kun kjøpt en A4 som bare har stått på Møller alle gang det har vært problemer, og alle oljeskift er tatt der?

Min bil er nå også rimelig "hobbymekka" for å si det sånn, mye som er gjort selv. Og derfor mener du den er ett dårlig kjøp?

Skal innrømme at bilen som er nevnt her ikke akkurat er helt min smak heller, men hvis trådstarter liker både neonlys og vinge og det som er, så må nå vel dette være en glimrende bil.. Bilen kan fremdeles være i god stand, og siden bilen nettopp er en fwd 1.6 så er det noe store sjanser for at denne er penere kjørt enn en 1.8TQ feks.

Poenget er at; jeg tipper en relativt stor del av folka her på bilforumet skrur på sine egne biler, men fordi akkurat denne karen har gjort ting med bilen sin som du ikke liker, betyr det vel ikke at den er hverken ihjelkjørt eller "mekka i hjel" mer enn brunerune sin, bare for å ta ett eksempel.. No offence :-)

Synes du bilen ser lovende ut, dra i det minste og se på den synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
...betyr det vel ikke at den er hverken ihjelkjørt eller "mekka i hjel" mer enn brunerune sin, bare for å ta ett eksempel.. No offence :-)

Ikke så mye mekk på den, men love deg den blir kjørt godt! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hissig med slik en vinge til 110 illsinte hester!!

Jeg har ikke hatt nevnte problemer med min audi, men har hatt litt problemer med foringene, men det er slik som må skiftes ut uansett...Gode biler, bare ikke ta den i annonsen din.

Den vingen hadde passa godt på bilen din rune, hehe. Hva er det med folk som setter på så store vinger uten å i det hele tatt ha noe vilt under panseret? Der den vingen hadde begynt å spille inn er etter 200km\t kanskje, og er ikke et sted her i norge du kan kjøre i over 200km\t lovlig. Anbefaler å styre unna den bilen. Som andre sier her, finn en Audi som ikke er ungdomskjørt. A4 er mye problemer med forstilling, fordel om denne er byttet. Også se på bilens tekniske stand, sjekk også om bilen har vært mye på verksted og evt. hva som er byttet der. Lykke til videre med søket.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville kun kjøpt en A4 som bare har stått på Møller alle gang det har vært problemer, og alle oljeskift er tatt der?

Min bil er nå også rimelig "hobbymekka" for å si det sånn, mye som er gjort selv. Og derfor mener du den er ett dårlig

Nei jeg skrur jo selv på min egen Audi. Definisjonen av hobbymekka var kanskje litt feil. Shabbymekka kunne vel egentlig vært en bedre definisjon.

Men for guds skyld ønsker gutten vinge og neon lys må han jo bare kjøpe det.

Det er artig med forskjeller i smak, men poenget mitt var at denne bilen så

ut til å være dårlig etter min smak. Men ja, hobbymekk og shabbymekk er to

forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilkjøp er vist ikke så lett så man skulle tro.

btw; den vingen som stod på audien er jo samme vinge som står på monster evo`n til Ove Harlem, carbon-vinge, koster sånn ca 13000 hvis jeg ikke tar heilt feil.....

går jo altids ann å selge vingen vettu ;)

Kjør hardt, kjør stil, kjør BMW eller AUDI uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de bruker du opp på å kjøpe nye felger, altfor små felger i forhold til resten av bilen...

Virker ikke som den er så fryktelig godt tatt vare på teknisk, er ikke knappene bare knødd i, opp ned, uorginal bryter og diverse?

Edit: Var kanskje litt negativ :p Om bilen er i nærheten burde du dra og se på den, om du liker den da. Snakk med fyren og få ett inntrykk av bilen.

1997 Audi a4 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider