Gå til innhold

Min 945 Turbo -98

Ranger emnet

Petter`n

Anbefalte innlegg

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sant det... coilovers blir vanskli.. å dyrt...

men jeg sendte mail til åkrene nå, så blir spennende å se hvor dyrt det blir for 4 fjører! er vel ingen vits i å vurdere om dem lager som senker en plass mellom 60-80 vil jeg tro... da er det bare å bestille å betale da regninga kommer:)

Men får se.. har kappa 2 runder nå, så det er jo vanskli å si hvor mye den er senka!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det... coilovers blir vanskli.. å dyrt...

men jeg sendte mail til åkrene nå, så blir spennende å se hvor dyrt det blir for 4 fjører! er vel ingen vits i å vurdere om dem lager som senker en plass mellom 60-80 vil jeg tro... da er det bare å bestille å betale da regninga kommer:)

Men får se.. har kappa 2 runder nå, så det er jo vanskli å si hvor mye den er senka!

Åkrene fjører virker jo kurant det, så lenge man evt får det godkjent...

Spent på å høre hva døm sier forno, med tanke på pris og hvor mye senking det kan bli...

No spesielle dempere du skal ha ell?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på bilstein sprint, de som er kortere, men så leste jeg en tråd her om at man ikke fikk de til 940... men er vel bare å kjøpe til 740... burde passe syns jeg... skal du ha åkrene fjører å eller? får vel no rabatt om man bestiller 2 sett:) hehe...

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på bilstein sprint, de som er kortere, men så leste jeg en tråd her om at man ikke fikk de til 940... men er vel bare å kjøpe til 740... burde passe syns jeg... skal du ha åkrene fjører å eller? får vel no rabatt om man bestiller 2 sett:) hehe...

Skar jaggu vurdere det, så fort du har hørt no fra de folka, så får du slå på tråden, så finn vi ut det vettu...!

Egentlig skulle j ha PRIORITERT bakseter å, men du ser jo henn penga hanvner om dagen... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skar jaggu vurdere det, så fort du har hørt no fra de folka, så får du slå på tråden, så finn vi ut det vettu...!

Egentlig skulle j ha PRIORITERT bakseter å, men du ser jo henn penga hanvner om dagen... Hehe...

vi får kjøpe oss en svenskebil sammen å plukke deler fra trur je:) skulle hatt bakaksling je så!

ja, penga dine går til pencilin du er en slik sjukling:p hehe....

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får kjøpe oss en svenskebil sammen å plukke deler fra trur je:) skulle hatt bakaksling je så!

ja, penga dine går til pencilin du er en slik sjukling:p hehe....

Pencilin og Jäger er det det går i... hehe... Har faktisk blitt bedre etter at du var her, så spørs nok om denne eksos-lufta fra vogna di hjalp på litt...

Ja, delebil skulle vi ha kosta på oss, å det mener j jaggu meg... :)

Hvis vi hadde lagt i 50/50 på en grei delebil med OK interiør og bra driv-verk, så er det ikke noe problem å få solgt f.eks front, dører bak-luke, dash, motor, gir etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style: Ja, vi får spara opp litt dollars så får vi finna en delebil trur je.. bruker jo å ligga noa på blocket.se.. trenger jo itte væra 98 modell lixom, bære det er longroof så du får sæter, å en brukanes bakaksling så je får skifte ut min....

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R_Style: Ja, vi får spara opp litt dollars så får vi finna en delebil trur je.. bruker jo å ligga noa på blocket.se.. trenger jo itte væra 98 modell lixom, bære det er longroof så du får sæter, å en brukanes bakaksling så je får skifte ut min....

Jeps!

Har kollat en del i det siste, å vi får en longroof med FK og M90, greit intr og det som måtte følge med for 20-25 lakser, da er det rundt 95/96 modellen, å det er jo itte så alt for ille... Det er jo seff itte noe heftige greier, men vi får jo solgt både motor, gir, front, luke, dører etc, så vi går itte i minus uansett...

Hvis j kjem over en grei bil i Dalarna/Värmlands traktene, kommer j til å slå til, så lenge prisen er hyfsat bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på bilstein sprint, de som er kortere, men så leste jeg en tråd her om at man ikke fikk de til 940...

Er jo ett firma i Tyskland som har begynt å lage dempere på bestilling nå, disse er TÜV godkjent også, så veldig korte dempere med veldig korte fjører fra fjærfabrikken må vel være kurrant? ;)

Edit; Skal hoste opp hva firmaet heter når jeg kommer hjem etterpå, står i det nyeste(eller nest nyeste) MaxPower..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ett firma i Tyskland som har begynt å lage dempere på bestilling nå, disse er TÜV godkjent også, så veldig korte dempere med veldig korte fjører fra fjærfabrikken må vel være kurrant? ;)

Edit; Skal hoste opp hva firmaet heter når jeg kommer hjem etterpå, står i det nyeste(eller nest nyeste) MaxPower..

Blir nok bare unødig dyrt, da du får kjøpt kortere dempere til 940 i Norge også...Og det er lengden på fjøra som bestemmer høyden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr nå fått svar fra åkrene, å de lager fjærer, for 1250kr pr stk, så det blir en litt stiv pris, men om vi er mange nok, kansje de kan gi oss litt rabatter... skal høre med åkrene om en det lar seg gjøre å lage en "special price for you" årning til oss på bilforumet... muli jeg lager egen tråd om dette etter jeg har snakka med dem! for det hadde vært übernais om vi i tillegg hadde fått de godkjente... med 80-100mm senking....

Men vi får se hva som skjer:p

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

øppdeites:)

Da er 16Vtoppen endelig henta... ligger hjemme å koser seg den nå!

Litt bilder:

DSCN0984.jpg

DSCN0979-1.jpg

Sånn:)

Så om det er noen som har en "gullboks" til tenning å selge, så send pm....

trenger det for å kunne kjøre med innsprutet jeg har med 16v, pga att den boksen kan man chippe til å passe 16v... eller om noen har en 204FT tenningsboks... send PM!

x - Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øppdeites:)

Da er 16Vtoppen endelig henta... ligger hjemme å koser seg den nå!

Litt bilder:

DSCN0984.jpg

DSCN0979-1.jpg

Sånn:)

Så om det er noen som har en "gullboks" til tenning å selge, så send pm....

trenger det for å kunne kjøre med innsprutet jeg har med 16v, pga att den boksen kan man chippe til å passe 16v... eller om noen har en 204FT tenningsboks... send PM!

Ahhh, nice!:)

Begynner å ligne no her nå petter`n...

Så det lå to stk gullbokser til salgs på TPC, lå på rundt 1000-lappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider