Gå til innhold

nå er onkelblå blitt blinde oxo

Ranger emnet

docsist

Anbefalte innlegg

Haha sikkert!!!

Selv med et digitalt fotokamera på med høy optisk zoom og oppløsning så skal det mye til for at du kan skille en stjerneskrue fra en vanlig skrue på 300m avstand

En kan jo ta satelitt bilder, og sist jeg sjekket så var det rimelig langt fra en sånn satelitt og ned til jorda.. så hvorfor ikke?!?

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo ta satelitt bilder, og sist jeg sjekket så var det rimelig langt fra en sånn satelitt og ned til jorda.. så hvorfor ikke?!?

Hadde ihvertfall trengt en helvetes stor lagrinsplass for å lagre video, ikke bilder, men video hvor man kan zoome inn 300meter å se helt klart et område som er 0.5cmX0.5cm...

Hvor høy oppløsning trenger man for å ta slike bilder/video? 30-40-50 megapixler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbaketil topic, skjønner ikke hvordan denne hendelsen kan ha noen innvirkning på prøveskilt ordningen. Han som kjørte den bilen kunne jo kjørt like gris selv uten skilt. Er jo ikke prøveskiltene sinn skyld han han kjørte fort.

Gjentatt misbruk av prøveskilt fører til strengere regler. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det misbruk at enkelte kjører som idioter med prøveskilter? Eller ville de gjort det selv med vanlige skilter?

Det er misbruk når det bryter reglene man godtar når man låner prøveskilt.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

pr0xZen: Når du har vanlige skilter gjelder akkurat den samme veitrafikkloven som når du har prøveskilter. Problemet er bare når folk råkjører med prøveskilt, som kun skal brukes til flytting eller prøvekjøring av bilen. Tidligere var det vel enda enklere å få prøveskilt, men sånn er det med mye her i livet: frihet under ansvar. Klarer man ikke ansvaret får man innskrenket friheten.

EDIT: må bare få frem at jeg ikke mener problemet ligger i prøveskiltordningen, det ligger i at folk ikke kan holde seg til de får vanlige skilter på bilen. Jo flere som kjører idiot med prøveskilter, jo vanskeligere vil det sannsynligvis bli å få utlevert prøveskilter.

Du har forresten helt rett i at prøveskilt ikke er reflektive. Litt underlig spør du meg, men det er mulig det kan være et kostnadsspørsmål? Eventuelt et teknisk spørsmål, jeg vet ikke hvordan det funker å printe på reflekterende folie med skriveren de har på Biltilsynet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider