Gå til innhold

Hvilke håndoverfreser er å anbefale?

Ranger emnet

Pipen

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. Jeg holder på med stort prosjekt i bilen min, og kjøpte meg en fres til en billig penge hos Montèr som jeg tenkte måtte være godt nok til mitt bruk. Men det var den langt i fra, den skal være på 1020W men den driver veldig dårlig og stopper selv ved liten motstand.

Så spm er. Hvilke er å anbefale? Sku hatt noe som ikke trenger pause for hver lille cm.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags merke og hvor mye betalte du for den du har kjøpt?

http://www.jernia.no/page?id=968

det er forskjell på en til 300kr og en til 1300kr...

dewalt, festool, metabo, blå bosch er jo robuste merker. men da begynner det og koste penger.. spørs hvor mye du skal bruke det.. http://verktoybutikken.no//butikk/catalog/index.php?osCsid=409b6d5935e8c2a1c7a3608e8956a706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min Fixit på jernia for 299 med masse fresestål, har laget ca 60-70 kasser med den, frest hullene, samt kantfrest etterpå, går som juling enda den, til og med ligget ute i regnet ett par dager :D

Sånn skal det være:yodude: Min kveler seg bare jeg tenker på å frese i 19mm spon. Jævla dritt, funker sikkert bare på papp og isopor

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal det være:yodude: Min kveler seg bare jeg tenker på å frese i 19mm spon. Jævla dritt, funker sikkert bare på papp og isopor

Står den på full effekt da? (rpm)

Kjøpte meg selv en til noen hundrelapper med alt utstyr.

Fungerer mer enn bra nok til alt det jeg har laget.

Mvh TomRuben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min freser 19mm mdf som bare det, kan sikkert legget ut film av det også, hehe....

Freser sikkert tykkere også, men har ikke lange nok fresestål.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider