Gå til innhold

EU-godkjenning = Senking/felger?

Ranger emnet


Burny

Anbefalte innlegg

Spørsmålet ditt har to svar;

1. Dersom verkstedet følger de reglene de skal for å få ta EU-kontroll, så skal du få problemer.

2. Dersom verkstedet er slappe og ikke følger reglene, kan du slippe glatt igjennom.

 

Det skal ikke holde å ha papirene i bilen, det skal inn i vognkortet. TUV-papirer alene tilsier ikke at du hadde fått det godkjent på Biltilsynet. :)

 

Men nå har vel du samma senkesett som meg, og felgene er vel inna for kravene, så det koster det 550 pluss hjulstilling, så jeg hadde like gjerne fått det godkjent. Da slipper du mas i teknisk kontroll, forsikringsoppgjør, osv. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt har to svar;

1. Dersom verkstedet følger de reglene de skal for å få ta EU-kontroll, så skal du få problemer.

2. Dersom verkstedet er slappe og ikke følger reglene, kan du slippe glatt igjennom.

 

Det skal ikke holde å ha papirene i bilen, det skal inn i vognkortet. TUV-papirer alene tilsier ikke at du hadde fått det godkjent på Biltilsynet. :)

 

Men nå har vel du samma senkesett som meg, og felgene er vel inna for kravene, så det koster det 550 pluss hjulstilling, så jeg hadde like gjerne fått det godkjent. Da slipper du mas i teknisk kontroll, forsikringsoppgjør, osv. :)

 

Er vel like greit og gjøre det før EU godkjenning, skal jo gjøre uansett..

 

Jeg har Supersport Gewide, du har Vmaxx eller noe?

Var det no stress og få godkjent? Hva kan de evt. ta deg på?

Alt er jo helt nytt, og feilmontert er det ikke.

 

Bør jeg stille det høyt eller kan jeg ha det så lavt som det står nå?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt har to svar;

1. Dersom verkstedet følger de reglene de skal for å få ta EU-kontroll, så skal du få problemer.

2. Dersom verkstedet er slappe og ikke følger reglene, kan du slippe glatt igjennom.

 

Det skal ikke holde å ha papirene i bilen, det skal inn i vognkortet. TUV-papirer alene tilsier ikke at du hadde fått det godkjent på Biltilsynet. :)

 

Men nå har vel du samma senkesett som meg, og felgene er vel inna for kravene, så det koster det 550 pluss hjulstilling, så jeg hadde like gjerne fått det godkjent. Da slipper du mas i teknisk kontroll, forsikringsoppgjør, osv. :)

For å svare på #1, der jeg var på EU-Kontroll var fyr'n super hissig på å følge reglene. Men han tenkte kanskje ikke over å sjekke hjula og høyden på bilen.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkinga:

Jeg fikk mangel på at senkesettet ikke var innført i vognkortet nå sist EU-kontroll. Var å fiksa innføring i vognkortet nå for 1 uke siden og det kosta 550 kroner. Så lenge du har TÜV papirer hvor de stemmer opp med serienummeret på demperne så er dette gjort på en halvtime. (Husk også å ta med vognkort del 1 og 2 ellers blir dette en kjip bomtur da de må ha de 2)

 

Felger:

Jeg fikk ikke mangel på dette, dekkene hadde lite spor på kantene til og med. Og det er ikke vanskelig å se at de felgene jeg kjører med på escorten min nå ikke er orginale. Hørte ikke et ord om dem engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel like greit og gjøre det før EU godkjenning, skal jo gjøre uansett..

 

Jeg har Supersport Gewide, du har Vmaxx eller noe?

Var det no stress og få godkjent? Hva kan de evt. ta deg på?

Alt er jo helt nytt, og feilmontert er det ikke.

 

Bør jeg stille det høyt eller kan jeg ha det så lavt som det står nå?

Ah, trodde du også hadde VMAXX.. :)

Så lenge krava i TUV-papirene er oppfylt, samt hjulstillingspapirer, så burde det gå greit.

Er du maks uheldig må du oppfylle dette;

http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf

 

Ellers trenger du forøvrig bare vognkort del 2 (rosa del), vognkort del 1 trenger dem ikke. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår