opel freak Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg driver og lukter litt på et kompo sett men jeg har valget mellom aluminium eller silk dome diskant. Det er sikkert en hørbar forskjell men sånn generelt, hva ville dere anbefalt? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg driver og lukter litt på et kompo sett men jeg har valget mellom aluminium eller silk dome diskant.Det er sikkert en hørbar forskjell men sånn generelt, hva ville dere anbefalt? Jeg vil anbefale at du lytter til begge settene. Jeg har lang fartstid i bransjen, men kan ikke favorisere den ene framfor den andre. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Her må jeg si meg helt enig med Dag. Det finnes nok av både dårlige og gode utgaver av begge typer. I den grad man kan generalisere noe, kan man si at en metalldome ofte kan være noe mer følsom for dårlig kildemateriale. Mange mener ofte også at metalldomer er litt mer harde i klangen. Samtidig kan metalldomer være noe vanskeligere å få til i et system enn softdomer. Dette har flere årsaker, men det viktigste er at metalldomer har en kraftigere oppbrytning enn softomer, og trenger således større oppmerksomhet i filtre. I mitt liv har jeg hørt svært mange diskanter både ulike typer softdomer og metalldomer, jeg har således vanskelig med å foretrekke det ene fremfor det andre. Det viktigste er hvordan enheten låter, ikke hva den er laget av. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg