Gå til innhold

Problemer/feil med Golf 4?

Ranger emnet


EscortG

Anbefalte innlegg

hallo..

 

vurderer også en golf, men da med 1.9tdi 110hk (forøvrig chippa).

vil girkassen bli et problem på denne også?

 

hvordan sjekker jeg bremsecalippere?

 

 

og til deg som jobber med golf:

hvor mye ville det koste å utbedre defekt abs-system. Noe annet enn følerne som kan være gåene?

 

Har på 9 år i Møller aldri opplevd at ABS-pumpa har røket på Golf. Det er stort sett følere på hjula som ryker. De koster jo ikke allverden og er greie å bytte hvis man har litt peil på skruing. Bør jo lese ut feillager for å se hvilken av hjulfølerne som er defekt da....

 

Bremsecaliperne kan ryke i håndbrekkmekanismen (innvendig i pumpa) eller stempelet kan sette seg fast. For å unngå dette lønner det seg å sørge for at klossene ikke setter seg og sjekke brekkwirene. Sitter wirene (fryser om vinteren), blir det følgeskader. Pell opp og pass på at alt beveger seg som det skal, smør alle glideflater/bolter med f.eks kobber- eller alupasta.

 

Girkassene til diesel tåler mye juling.

 

Håper dette var til noe hjelp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har på 9 år i Møller aldri opplevd at ABS-pumpa har røket på Golf. Det er stort sett følere på hjula som ryker. De koster jo ikke allverden og er greie å bytte hvis man har litt peil på skruing. Bør jo lese ut feillager for å se hvilken av hjulfølerne som er defekt da....

 

Bremsecaliperne kan ryke i håndbrekkmekanismen (innvendig i pumpa) eller stempelet kan sette seg fast. For å unngå dette lønner det seg å sørge for at klossene ikke setter seg og sjekke brekkwirene. Sitter wirene (fryser om vinteren), blir det følgeskader. Pell opp og pass på at alt beveger seg som det skal, smør alle glideflater/bolter med f.eks kobber- eller alupasta.

 

Girkassene til diesel tåler mye juling.

 

Håper dette var til noe hjelp:-)

Med 9 år på Møller klarer du sikkert å svare på dette.

Har en Golf 4 00 stv 1.6l SR

Km 186500

Servicer fulgt til punkt å prikke.

Slitedeler byttes når de må.

Problemet nå er følgende:

-Ved oppstart lukter svidd olje og høres ut som tre sylindre.

-Tomgang som en Donald Duck bil.

Bilen har hatt nylig service.

Hva tror du dette kan komme av.Vet det er vanskelig å svare sånn på stående fot uten å ha hørt bilen.

Ellers er Golf IV en god bil.

Per

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 9 år på Møller klarer du sikkert å svare på dette.

Har en Golf 4 00 stv 1.6l SR

Km 186500

Servicer fulgt til punkt å prikke.

Slitedeler byttes når de må.

Problemet nå er følgende:

-Ved oppstart lukter svidd olje og høres ut som tre sylindre.

-Tomgang som en Donald Duck bil.

Bilen har hatt nylig service.

Hva tror du dette kan komme av.Vet det er vanskelig å svare sånn på stående fot uten å ha hørt bilen.

Ellers er Golf IV en god bil.

Per

 

Husker ikke i farta om motoren din har 4 separate coiler (en til hver plugg) Har du separate er trolig en coil røket. Hvis en av disse ryker går den på 3 og mye uforbrent bensin lukter. Katalysatoren vil også avgi fæl lukt etterhvert. Anbefaler deg å få lest ut feillageret, ligger det feil på at "forbrenningsutsettere er registrert" er det bare å handle coil, finner lett ut hvem ved å nappe av ett og ett stikk på dysene. Kan selvfølgelig være andre feil men start her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Hei!

 

Jeg tror muligens jeg også har trøbbel med girkassa, 03-modell 1.6L, gått ca 80000.

Merker at selve girstanga hopper voldsomt når jeg gir gass, da snakker vi vandring på flere cm. Og den er sinnsyk hard å få i første noen ganger, selv når jeg står stille. Virker som jeg må "knekke" den i gir omtrent. Folka hos forhandleren sier de har sett på det, men de mente at alt var ok.(De sa også at batteriet på begge nøklene var skiftet, hvorpå ene nøkkelen gikk tom for batteri 1 uke senere..) Kan det være noe foringer eller noe som må skiftes ?

 

Vært kjempegreit med svar, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat over denne tråden nå, gearkassen på min '99 mod 1.6 (DUU kasse) High Line, kassa røk i august, det kjipe er at jeg hadde bilen på NAF kjøpstest, de så ikke en stor lekkasje (viser deg seg) på kassa og nå røk den pga lavt oljenivå (7 dl, skal være 1.6 l)

 

Har sjekket "alt" av bildelersenter/huggere på østlandet, ikke en eneste DUU kasse å oppdrive, dog har jeg funnet noen i utlandet, er endel billigere..

 

Ellers har jeg litt problemer med sentrallåsen, og opplevde en rustflekk på bakluka, den gikk på garantien..

 

lykke til alle med DUU kasser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår