Gå til innhold

koble på turteller!

Ranger emnet

CorollaCrew

Anbefalte innlegg

ja ja, er enkel sak det, hadde maken bil selv 1.3xl. nydelig bil forresten. Det henger en ledning til ventre for motoren (kommer ut av ei hylse med flere ledninger i vis jeg husker rett), henger i hvertfall ca over girkassa. Det er "giveren" du skal bruke. litt vanskelig og forklare men hang ferdig med kontakt på min i hvertfall, bare og bruke kabelsko inn på ledningen fra turtelleren, pluss og minus for lys osv, står flott forklart i bruksanvisningen som regel. den røde lampa er som sagt shiftlight, den justerer du vel inn etter eget ønske tenker jeg. Burde ikke by på problemer dette altså!

89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt)

97 Toyota Celica T-20 (Solgt)

88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt)

96 Toyota Carina E T19 (Solgt)

98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. skal sjekke etter..;) så forresten bilen din på bildet til salgs på Autodb.no Såååå sinnsyk pen bil du hadde der! hvor har du fått tak i de felgene der? måtte du sette på spacere bak eller? prøvde på noen 195/50/50 dekk på min corolla å da subba det inn på demperne bak..

Takker for fine ord, var ganske fornøyd med reultatet selv å!. Felgene fikk jeg kjøpt brukt av en bekjent, men vet at de fåes kjøpt på e-18 motorsenter. Brukte ikke spacere bak. Grunnen til at dekkene/felgene dine subbet i bak demperene kommer mest sansynlig på grunn av feil inpress (et), de bygde for mye innover.. Husker desverre ikke hva inpressen var på mine. Felgene var 7x16" med 205/40/16 dekk i hvertfall, det kan nevnes at dekkene/felgene alldri skrapte/subbet inni noe som helst. Med andre ord er dette en dimensjon som på det sterkeste kan annbefales for din bil, men pass på at det er riktig inpress på felgene altså!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 20 000,- for den, så jeg er ganske fornøyd. Hadde riktignokk lagt ned en del arbeid i den, det som imponerte folk flest var nok lakken, da den var ganske størken etter mange, mange!! timer med rubbing og polering. hehe.

Utolig fine biler dette altså, må sies at jeg savner henne. Tips, vis du skal ha store felger på din , kan det nok hende at det hadde gjort seg med en liten senkning, vis ikke kan den fort se fryktlig høy ut. Jeg senket min 40mm forran og bak og den så helt passe ut når jeg fikk på felgene.:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, har polert den 3 ganger alt så nå begynner den å bli ganske pen i lakken.. gidder ikke å koste på den gamle bilen no dyr lakk, hvis det er mulighet for det.. Men Fant ikke den koblingen i motor rommet der hvor man kan koble på turteller... hmm... er det på høyre sia når du ser mot bilen, foran fra?:fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess til høyre når du ser den forfra:thumb omtrent midt imellom demper huset og forgasseren nedi der. som sagt litt tricky og forklare. Men kontakten er grå eller svart tenker jeg. I den burde kabel skoen fra turtelleren passe rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider