Gå til innhold

Burde jeg bruke blyerstatning?

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

På min b23a så bruker jeg det ikke.. Fikk høre fra en volvo-mekaniker at etter så mange år som jeg hadde fylt bly (fram til 2004), så var det ikke noe farlig lenger å slutte med det. Ventil-setene (eller hva f.. det er som skal ha bly) tok ikke skade lenger eller noe sånt, sia det var brukt bly i så mange år.

Så kjørt 2 år uten nå, ikke merka noen som helst forskjell..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då eg hadde min V245 83, B23E som skal kjørast på 97 -> oktan kjørte eg stort sett på 95. Men avogtil, når det var bilig bensin kjørte eg på 98. Samnt fylte i litt erstattning av og til. Då blei det vesentlig mindre ventiltikking/tenningsbank. Så om du gjer d avogtil så skader det ikkje. kjekkt å kslerear uten bankinga og :)

- Volvo 240 GL, 1993.

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle volvo forgasser motorer skal vel kjøres på 98

Nei, hvorfor i alle dager det?

Derimot om du har tendenser til tenningsbank/tenningsbank, er det vel lurt å fylle 98;)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilen til bror mi går bilen VESENTLIG dåligere med 95 enn med 98/99 blyfri..

Man trenger ikke å fylle det hver eneste gang.. Volvo går jo på det meste.! =p Men av og til er det bra og fylle 98.. =) Det er ingen tvil om det.!

Kan ikke slutte selv om man har kjørt med det i mange år.! Det blir jo tett i systemet har jeg hørt.. Om du ikke gjør det av og t

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider