Gå til innhold

Hiace vs transporter, hva ville du valgt? =)

Ranger emnet

maxgets

Anbefalte innlegg

jeg tror alle som klager på vinteregenskapene til hiace ikke har kjørt dagens modell

den gamle (med motoren under føreren) var ræva.. alle slike er det..

men dagens er heeeelt ok på vinteren

Vi har ny type på jobb, D4D osv, møkkabiler, samtlige som kjører disse bilene har med seg kjettinger om vinteren.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

4 hjulstrekk da vettu hvis du skal til fjells.......................... derfor de lager det.

Hvis man kjøper 4wd ja, men ekke alle som har råd til det heller.

Sjøl har jeg Mitsubishi L400 (4wd) til firmabil, og da kommer jeg frem overalt :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror alle som klager på vinteregenskapene til hiace ikke har kjørt dagens modell

den gamle (med motoren under føreren) var ræva.. alle slike er det..

men dagens er heeeelt ok på vinteren

Er den nye med motor helt fremst jeg kjører på jobben. Flat parkering+snø=helvete.Men uansett så hater jeg ikke bilen.fin arbeidsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kort hiace har bedre svingradius enn lang, på lang må det rygges at og fram litt mer.

Har du råd så kjøp 4wd, hvis ikke så legg i litt tyngde bak. Kan vel ha rundt et tonn baki der tror jeg. :D

Transporter har jeg ikke kjørt så mye, men har sett noen som ruster ganske bra.

Spesielt kanaler og hjulbuer. Men om dette bare er en viss modell vet jeg ikke helt.

Kjørekomforten/egenskapene er vel ikke så ulik vil jeg tippe, det er jo varebiler! Så blir vel ikke som en personbil uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 97 hiace(bygd om til personbil) med 2,4TD og 4wd, og selv den kommer med ræva på våt asfalt hvis man provoserer den litt :p . Har stoppet 1gang pga defekte batterier. Forbruket ligger på ca 1l\mila på blandet kjøring, men med tanke på at den veier 1980kg uten fører og har 4wd er det ikke så ille syns nå jeg, golfen min bruker det samme.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo den absolutt tøffeste varebilen.

har aldri kjørt "kulere" varebil en L300.

Den er faktisk kulere en Ford Econovan

Opp til hver enkelt hva man anser som kult, og du skal gjerne få lov til å synes at L300 er kul. Men BRA, er de absolutt ikke. Vi hadde 3 bakhjulstrekkere, og en firehjulstrekker på Transportavdelinga i troppen var. Makan til skrøpelig bil som ramla fra hverandre har jeg aldri sett.

Du har tydeligvis ikke prøvd Hyundai H1?

Hehe.. Har desverre ikke hatt gleden :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til hver enkelt hva man anser som kult, og du skal gjerne få lov til å synes at L300 er kul. Men BRA, er de absolutt ikke. Vi hadde 3 bakhjulstrekkere, og en firehjulstrekker på Transportavdelinga i troppen var. Makan til skrøpelig bil som ramla fra hverandre har jeg aldri sett.

:p

skal være enig <att hva som er kult er opp til den som ser.

Men på gamle jobben fantes det en stk L300 4X4. og mer driftsikker bil har jeg aldri vært borti. den hadde godt 430 000km i firmaets eie. og service boka var nesten fri for andre verksted opphold en de faste servicene, og da med minimalt med tillegg på dem.

Den ble kjøpt av en kolega, som har kjørt ytligere 150 000km med den, og da i snekker yrket.

Han har ikke hatt den på verksted i det heletatt, men klart, bytta olje og plugger osv. selv.

Han har bestemt seg for å aldri ha en annen type varebil.

Så det er nok en del ulike erfaringer når det gjelder bil, nabon har ikke hatt noe annet en trøbbel, med sin 1997 Corrolla. Mens andre skryter bilene helt opp i skyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider