Gå til innhold

Har noen her Giordon T686ASP alarm med fjernstart fra QXL?

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

I vår kjøpte jeg en alarm med fjernstart fra selgeren Drast på QXL. Veldig hyggelig fyr og god service, og alarmen er helt grei, bortsett fra én ting: Jeg får ikke fjernstarten til å fungere. Jeg har automatgir, og det burde egentlig bare være å koble kablene, men når jeg prøver å starte den, får jeg bare signal om at det var mislykket. Er det noen her som har fått til en tilsvarende alarm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
I vår kjøpte jeg en alarm med fjernstart fra selgeren Drast på QXL. Veldig hyggelig fyr og god service, og alarmen er helt grei, bortsett fra én ting: Jeg får ikke fjernstarten til å fungere. Jeg har automatgir, og det burde egentlig bare være å koble kablene, men når jeg prøver å starte den, får jeg bare signal om at det var mislykket. Er det noen her som har fått til en tilsvarende alarm?

Tips: Hvit ledning fra relee skal til Ignition On, hvit ledning fra alarmenhet kan kobles til panelinstrumenter som får 12V når motoren er i gang ( alternativ er å koble begge hvite ledninger sammen) , og den lilla ledning kan kobles til dynamo.

Hvit ledning fra relle: gir strøm til anlegg

hvit ledning fra alarmenheten : kontrollerer at det er spenning i anlegg

lilla ledning : kontrollerer om motoren er i gang.

Blå ledning kobles til starter.

Hvis den lilla ledning ikke måler noe spenning forsøke alarmen opp til 3 ganger å starte motoren.

mvh drast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik (ihvertfall lignende, og fra samme selger) QXL alarm, fint å se at du (drast) er behjelpelig når man har problem. Har ikke kobla opp min heller enda, så du hører kansje fra meg også :)

Og ja som MediaSUV sier, var hyggelig og handle med og sending og sliktno gikk kjapt og greit.

Takker for det :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også denne modellen på qxl (hei Drast :) ), og kan hive meg med på rosingen om bra kjøp :)

Min var med sentrallås også, koblet opp hele sulamitten forrige helg, og det fungerer bra utmerket (ikke fjernstart..)

Eneste jeg lurer på er hvor man kan få tak i reserve-deler hvis f.eks hjernen på alarmen eller s.låsen ryker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Drast! Jeg har ikke fått den til å funke ennå, men jeg fant iallfall ut hvorfor for et par måneder siden, da bilen min plutselig bare ville kjøre i andregir (såkalt "Limp mode" fordi man da kan kjøre til et verksted uten å ødelegge noe mer): Det var feil på et av releene. Det var så pass mye tap på strømmen at det en dag ble for mye for girkassen, så den fikk ikke nok spenning til å skifte. Koblet rundt alarmen, og det virket. Til våren, når det blir varmt nok til at jeg kan stå ute og skru, skal jeg prøve igjen. Så da hører du kanskje fra meg igjen! :)

For øvrig fungerer alarmen utmerket, bortsett to små detaljer: Den har ingen kabel som gir fast pluss eller minus så lenge alarmen er enten innkoblet eller utkoblet, som jeg tenkte å bruke til å slå av anlegget når alarmen ble innkoblet, og senderen i frontruta er så sterk at jeg må koble den ut for å få inn signal på GPS-en! Men sånt ordner vi med et par releer og noen andre triks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Alarmen har 2 relleer ( 2 NO C NC relee), og der er kun en om gangen som er aktiv ( arm /disarmed state). Du kan bruke disse 2 releer til alle mulig koblinger. F. eks du kan bruke , i din tilfelle, relle nr.1 for å slå av/på cd-spiller når alarmen er av/på. Du kan kontakte meg om du trenger veileding. mvh drast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Litt gammel tråd, men jeg kjøpte selv en alarm av drast!

Overrasket over kvalitet på fjernkontroller sine knapper, og hvor mye som faktisk følger med.

Var egentlig bare fjernstyring av sentrallås som jeg var ute etter, som gjør at 2800kr for et defa system blir litt drøyt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider