Gå til innhold

Valg av luftfilter

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

Viking067 skrev:
Det originale.

Blir mye ekstra styr, skal montere turbomotor fra 940 og da står turboen på andre siden enn hva forgasseren gjør på den originale motoren, og det er nok dårlig plass til filterboksen i 240 da. :)

Naginata skrev:
Raceland har da noen :) Jeg hadde ett slikt før, fungerte helt greit

Er ikke aktuelt med sånne jallafilter uten navn og merke...skal ha noe skikkelig, hvis ikke hadde jeg bare kjøpt noe tilfeldig jeg fant eller trødd en sokk over turboen :D

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ss242 skrev:
Må de de? Er det ikke bare et rensemiddel de selger visst det skulle begynne å tette seg?

Nei..de må oljes, ellers mister de mye av filtreringseffekten, men at de må oljes er jo ikke noe stress da egentlig. :)

Noen som vet hvor man kan få prislister på green filter?

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apexi filter, kjøpte mitt for litt over 600 - nytt levert på døra :D . Tørrfilter, og i følge den testen på nettet skal det også filtrere godt. Men du må ordne rørbitte selv, eller kjøpe ferdig kobling, angrer på at jeg ikke kjøpte det i samme slengen, da trenger du bare slange å sette på. Koster ca 200 fra samme plassen. Kan gi deg link om du vil ;)

1997 Audi a4 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fsl skrev:
Blir mye ekstra styr, skal montere turbomotor fra 940 og da står turboen på andre siden enn hva forgasseren gjør på den originale motoren, og det er nok dårlig plass til filterboksen i 240 da. :)

Er ikke aktuelt med sånne jallafilter uten navn og merke...skal ha noe skikkelig, hvis ikke hadde jeg bare kjøpt noe tilfeldig jeg fant eller trødd en sokk over turboen :D

Oki, da hadde jeg gått for K&N filter.Bruker det selv på en Hilux og det funker bra.Nå står det "No Oil" på mitt så da regner jeg med at det skal være tørrt.

Du får jo slike "Wraps" som du setter over for ekstra støvbeskyttelse.

Prechrgr-Black-round.jpg

Brukes mye på snøskutere!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider