team240racing Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 noen som vet om hvor de borrer opp blokk billig? skulle ha borret opp en B21 til 2.2l Siter ...............__________ -----____//_____l_________ ----,o----- VOLVO FOR LIFE -@) ----`----(@)=========(@)-` 240 1990 STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 http://www.cylmo.no Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Oslo Cylinderservice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team240racing Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 http://www.cylmo.no takker.. skal sjekke hva de skal ha for det.. ;) Siter ...............__________ -----____//_____l_________ ----,o----- VOLVO FOR LIFE -@) ----`----(@)=========(@)-` 240 1990 STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 OSS tar vel en 1500kr for borring trur jeg... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Nesten ontopic, hvor mye kan man trygt borre en 230 blokk fra 87? Skal kun være sugis. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Cylmo tar vell ca 3000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Edit: OSS tar 2160,- for borring av firrer m honing.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Nesten ontopic, hvor mye kan man trygt borre en 230 blokk fra 87?Skal kun være sugis. Spørs hvor mye du skal ha ut ta den det... Ganske "normalt" å kjøre 1mm overdimm på dem... Altså 97mm... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hvor mye kan man hente ut med en std 2,5 pentaveiv da? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Er det ikke 2.8? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Det spørs jo på åssen better du har rundt motorn det.... Koster du på gromme gasser better så kan du jo få ut masse nm og hk... Men jeg er ikke rette person å spørre når det kommer te ærlig trimming, dvs uten turbo... Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Ved å borre til 97 mm får du vel noe sånt som 2.35 liter isteden for 2.3. Pluss at du får sylindervegger tynne som matpapir. Skal det først handles inn veiv er det vel bedre å kjøpe en med mer enn 86mm slag(2,5l). Prisen blir vel noenlunde den samma. Med lette fine stempler oppveies jo den ekstra slaglengden nokså mye også, sånn at det går ann å varve litt mere uten å vere alt for bekymra. En grunnregel er at 100% økning av slaglengde gir 100% mere dreimoment og 50 % mere hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Er ikke ved å borre du skal tjene volum nei, men har sett at mange gassere som går i rally har det, hvorfor veit jeg ikke jeg... Alf Engh har vel bra mye peil på detta... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Har bare liggende en med 86 slag, hadde håpet å tjene litt ekstra på borring. Blir uansett å beholde lh 2.4 ikke gassere, men større spjeld, lmm og andre dyser er planlagt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.