Gå til innhold

Feilsøking/motorstopp...hjelp meg?

Ranger emnet


fast_740

Anbefalte innlegg

Han har jo LH når har sier han har en diagnoseboks i motorrommet - han sier jo også at han har B230F..

 

PS. Den andre giveren kan jeg tenke meg måler øvre dødpunkt :smilbmw:

 

Fant det ut i Haynes boka;)

 

Målt 1.1.1, altså ingen feil!

 

Men kan det vare en induktiv giver som er gåen? Ville den ikke slå ut som feil på Diagnosen da?

 

Har testet med flere coiler, byttet fordeler/kabler... Veit ikke hva mere jeg!

Testet også spenningsreg helt til slutt! , men fant ut at det ikke var helt samme! den var til 240... Har en pinne mere, har det noe å si?

 

Men nå er visningen over! Må få starta den, å vist den innen denna mnd!!!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme motor som deg.den ville heller ikke starte en dag og det kom lite om ingen gnist.her var det svinghjulssensoren(induktive giveren) som var gåen.den sender jo pulser til coilen,napp ut svinghjulsensoren og se om den er slitt.jo svakere puls jo dårligere gnist.

 

du får ikke utslag på blink kodene selv om denne føleren er gåen.

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme motor som deg.den ville heller ikke starte en dag og det kom lite om ingen gnist.her var det svinghjulssensoren(induktive giveren) som var gåen.den sender jo pulser til coilen,napp ut svinghjulsensoren og se om den er slitt.jo svakere puls jo dårligere gnist.

 

du får ikke utslag på blink kodene selv om denne føleren er gåen.

 

Okei! takk... ligger vell rett før girkassa den da? må ut å se etterpå!

Mye koster den a?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant den igår jeg... så den er for tenning?

Den som står på venstre side(innsug) da, hva er den til? Står en rett under innsuget lissom...

 

hvordan ser jeg den er slitt? skrudde den opp, den var litt rusta, eller hadde litt belegg på seg! tok å tørka det av med en fille, og litt fintfint pussepapir...

Men startet ikke da:(

 

Hvordan var din slitt? Var den slitt på lengden av metallet lissom?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte spenninga over den induktive giveren idag... fikk 0,01 V! tror jeg satt den på 1volts innstillinga... husker ikke helt! Men virker vell litt lite? T

 

Noen som kan måle sin egen her? Er jo bare å sette på et voltmeter på de to kontaktene til høyre når man har den med den siden som den metallklipsen står opp... Muligens min er gåen?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår