Gå til innhold

JBL CS-Series Power Pack II

Ranger emnet

musikkpatrick

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe denne pakken, virker som man får mye for pengene.

Personlig er jeg totalt uviten når det kommer til bilstereo, så jeg må spørre dere til råds først.

Er anlegget bra?

Noen som har det, og kan gi informative tilbakemeldinger?

Nok trøkk? :)

Tåler komponentene noe, eller dem skjøre? (slag, riper osv)

Samtidig, anbefaler dere en spiller som matcher dette på noen måte. Må kunne spille MP3 filer, og helst ha en AUX inngang.

Link til anlegg:

http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1519

Info om bil og musikktype:

Bilen er en Audi 100 CC 1984 mod Sedan.

Musikken jeg hører på er elektronisk. Da i "værste" formen; Hardcore, Darkcore, Speedcore og Terror. Altså, det er tung og rask musikk jeg hører på. Hvordan er subben når det gjelder å ta seg opp igjen etter ett slag?

Kriterier:

Må kunne spille høyt og pent. Skal på ingen måte ha ett anlegg som det spraker av. Jeg er en basstilhenger, så subben bør helst slå kraftig :)

MVH

Patrick Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha mye bass trøkk så ville jeg gått for en porta kasse..

Siden jeg er helt grønn på dette området, ber jeg deg spesifisere det der litt nærmere.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=93036

Hvorfor 6x9-tommere i hattehylla er et dårlig valg. :)

Vet du om noen andre pakker som er bedre? Vil ikke gå så veldig mye mer opp i pris, i og med at jeg skal ta lappen om ikke så altfor lenge...

Dette var mitt første anlegg :) Jeg var jo fornøyd den gang iforhold til pris. Og jeg atpåtil spilte høyere og penere bass enn de med Sony Xplod på 1100W som ingen skjønte noe av gjorde det jo enda morsommere :D

Nå stiller jeg ikke superhøye krav til anlegget, untatt at det må spille rent.

Får man høy lyd før det begynner å sprake osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må disse være i hattehyllen? Kan man ikke sette dem i døra fremme?

Jeg trodde i alle fall at det gikk bra, eller er jeg helt på bærtur nå?

Nei 6x9'ene kan teoretisk sett være hvor som helst. Men siden 80% av alle 6x9 som finnes i verdens biler er i hattehylla, så regnet jeg med at du også skulle ha dem i hattehylla.

Pakke tilbud er generelt og i de fleste av tilfellene satt sammen av ikke særlig gjennomtenkte komponenter.

Til rundt 3000,- ville jeg kjøpt

- Et komponentsett (eks forslag til 450/500kr)

- En forsterker (eks forslag til 2100)

- En 12" sub (eks forslag til 500)

det blir totalt 3100,-.

- Kasse til subben bygger du selv, eller evnt kjøper her til 350,-

- Og kabler kjøper du på biltema, ca 300 for den kraftigste kabelpakka om jeg ikke husker feil.

Dette oppsettet tror jeg vil spille penere og høyere enn den JBLpakka du nevnte. Dessuten er Helix'en en relativt kraftig kvalitetsforsterker som du senere kan koble "større" høyttalere til om du skulle ønske det.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider