Gå til innhold

Fusking ved tilkobling av turteller vectra a

Ranger emnet

Silver2k

Anbefalte innlegg

Det som skjedde var at jeg koblet til speedometer med turteller. Bilen starter og alt virker, turteller og alt. Så begynner jeg å kjøre etter ca 500 m tenner motorlampa og bilen vil så vidt svive på tomgang.

Jeg dauer bilen starter den igjen. Den sviver da normalt og motorlampa har forsvunnet. Jeg kjører ca 500 til og det samme skjer.

Dette er det andre speedometret jeg prøver, samme skjedde med det første.

Noen som har noe ide hva den kan være.

Jeg har en 1.8, noen som har prøvd å bytte på en 1.8 før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, stemmer det, har aldri sett de 2 sist svarene sto jo en del fornuftig der :)

Ut fra den gamle tråden, åssen kan jeg lese av feilkoder ved hjelp av blink i instrumentpanelet??

var en how to på å lese av feilkoder på calibra.no men fant ikke den i farten, men kansje denne:

http://www.nostedhallen.no/filer/alltom4x4.pdf

http://www.bilgalleri.net/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare til å koble en binders eller lignende mellom A og B kontakten som ligger oppe til venstre i motorrommet, og deretter gå inn i bilen og sette på tenningen på bilen. det vil da komme ut blink som du kan se hva som feiler bilen din.. :-)

Okei, takk for svar :)

Men motolampa lyser jo ikke før jeg har kjørt 500m og når jeg starter den på nytt forsvinner jo lampa men det blir kanskje lagret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lampa trenger ikke lyse for å lese av feilkoden nei. den ligger lagret hvis du ikke tar strømmen av batteriet så ;-)

Men når du kortslutter disse pinnene vil motorfeillyset lyse x-antall ganger alt etter hva feilen er. så du bør ha lista me hva feilkodene er og hvor mange blink feilkodene gir...

kodene forsvinner etter ca 20 start av bilen..

det som må gjøres er å koble A og B med en binders / ledning og deretter gå inn i bilen og sette på tenningen. du vil da få ut blink på ditt instrumentpanel (der motorlyset er) dette lyset vil lyse kode 13 3 ganger (dette er en begynnelse kode) deretter vil motorlyset lyse de feilkodene ved blink f.eks vist den blinker 2 ganger raskt og deretter et lite opphold også 3 ganger raskt så vil det si at koden er 23. osv.

håper dette hjelper deg litt på vei..

vist du er usikker på hva kodene er for noe så kan du event ligge de ut her eller ringe Opel og høre.. (men det er ikke alltid de er så hjelpsomme.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider