Gå til innhold

skifte front på 740

Ranger emnet

tor_eriko

Anbefalte innlegg

940 front er rimelig bolt on.

960 krever litt meir arbeid viss du skal bruke 960 panser å slikt.

Søk på volvoforumet om dette.. Fins mange tråder i 900 serien tror eg...

Men skal du sette på front fra Toyota HiLux så hadde sikkert det også godt ann. <- IRONI

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha 940 front på 740, så er det frontplatene (platene som lyktene er festa i) som må byttes eller bygges om. Lyktene er også festet i skjermen på 940, det er den ikke på 740, så der må det kappes ut en bit for at lyktene skal gå inn. Ellers er resten bolt on.. Da må du har skjermer, panser, torpedoplate, lykter, blinklys og støtfanger.

Skal du bygge om til 960, så kan du bruke 940 panser og torpedoplate, og bygge om skjermene slik at de passer mot A-Stolpen. Eller evt. ta Den vanskelige metoden (som egentlig vil se best ut), med å bytte ytre A-stolper, og bygge om slik at du får langpanser. Ellers skal resten være ganske bolt on. Så hvis du skal bruke 940 panser, så må du ha skjermer, lykter, grill og fanger. Pass da på at du får med stålet inni fangeren, og fester o.l. Hvis ikke kan det fort bli dyrt..

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet front på en 745 for 1 år siden. Disse delene kjøpte jeg i sverige for 3000 kr:

745gl86-06.jpg

Her ser du hva jeg byttet foran, hvite delen er 940 delen. Byttet såpass pga. rust:

745gl86-07.jpg

Resten gikk som en lek å få på.

Litt flere bilder kan du se her:

Montering av 940 front på 740

Volvo V70R AWD 2000 - Prosjekttråd V70R

Volvo 945GL 1992 - Besøk Norsk VolvoForum

Leter du etter Volvo Skiltplater, dekaler eller Steilende Elg merker? Vi har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider