Gå til innhold

Digre blå fotoboks skilt!

Ranger emnet

viper

Anbefalte innlegg

Noen andre som har sett disse digre blå skiltene med bildet av et kamera, ca 200m før fotoboksene? Her nede i Kristiansands-området har de plutselig kommet opp. Noen andre plasser disse skiltene har kommet opp? Er jo kjempegreit :D

1133158246918_940.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom for en mnd tid siden i Løten.. Det er jo Genialt...

Det første skiltet står nå 1.5 km nærmere fotoboksen enn det det gjorde før, det også er byttet ut med bilde av ett kamera.. og det siste skiltet står 200 meter unna boksen.

Grunnen til at de har skiftet ut teksten med et bilde er for og gjøre skiltinga mere internasjonal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg er negative til skilta... Men hva er vitsen med fotoboksene da?

Spør gjetning fra min side er å få ned farten. Stating the obvious. Enkelte har visst stor tro på at det en må gjøre for å stoppe ulykker er å ta folk i 90 i 80-sonene.

Et skilt med et kamera på er jo finfint det. Du forventer jo ikke akkurat en busslast med japanere når du ser et slikt skilt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skiltene er jo helt geniale! Har redda meg mange ganger. Skulle vært et tilsvarende skilt etter fotoboksen og, med et kryss over:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med fotoboksene i bunn og grunn er ikke for å ta folk som kjører for fort (selv om det bare er en bonus for staten). Meningen er å få ned hastighetene, og det gjøres ved skilting.

Ikke det at jeg er negative til skilta... Men hva er vitsen med fotoboksene da?

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider