Gå til innhold

golf1 eksperter:rart clutch problem

Ranger emnet

golfcab

Anbefalte innlegg

idag tidlig dukket det opp et problem eg ikke har vert borti før, startet bilen, og satt den i revers, Resultat: skikkelig tannpuss. skulle sette den i 1gir, men fikk den ikke ut av R! stoppet bilen satt den i 1,startet, clutch slurer ikke, den "tar" akkuart som den alltid har gjort.alt fungerer, føles så den bare ikke clutcher nok! (har vert borti at wire'ene gir seg, sjekket derfor denne,strammet den helt opp slik at den skal frie mest mulig, men det var akkurat likt, får den ikke ut av gir.)

girkassa er fra en 89mod 16v. clutchen gått under 10000km. svinghjulet er letta en del, er også tatt litt av annlegsflaten til lamellen uten at eg tror det skulle påvirke noe.

alle gode tips mottas med takk :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som clutch`en er gåen.

har eg vanskelig for å tro.... byttet komplett clutch for ganske få km siden, og den fungerte, girte og friet perfekt når eg parkerte på fredag.:)

og ved dårlig clutch pleier de vel å slure ved pådrag?

pajero vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm

Hadde ett lignende problem før. Den slurte ikke før den tok kveld.

Bare plutselig ble den kødd å få i gir. Måtte stoppe den før å få den i gir.

Så skifte jeg clutch og den ble bra igjen.

Lamellen var sliten.

er også tatt litt av annlegsflaten til lamellen: Hvorfor?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe lignende på einseren jeg kjøpte for et år siden.

Der var bøyla som står på plata som beveges når clutchen trykkes inn montert feil. Den hadde kilt seg mellom tykkplaten og svinghjul, slik at clutchen ikke fungerte.

Den tok hele tiden for å si det slik, og kunne derfor være vanskelig å få i gir..

92 VW Golf III GL 1.8

77 VW Golf I GLS 1.6 (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også tatt litt av annlegsflaten til lamellen: Hvorfor?

svinghjulet er lettet En Del, alt gods bak start krans er fjernet, samt det er tatt innvendig,altså anleggsflaten til clutchen..dette er bare gjort for å få det lettest mulig vil jeg tro.

takker for gode svar, får ta ned kassa i kveld, regner også med at noe har kilt seg, er jo svake disse clutchene,men at den har gitt seg allerede tror jeg ikke.

time vil show

pajero vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider