trans75/77 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hadde i mange år lyst til å bygge om den kjedelige 518 jeg kjørte rundt i, og da register-reima røk ble jeg lei hele bilen!! Satte den i stand og kjørte med den til jeg fant ut hva jeg ville bygge den om til!! Endte opp med å bygge meg en 535 der jeg hentet delebil fra tyskland. Til alle dere som vurderer og bygge bil, anbefaler jeg å starte det hele med å gå til ditt lokale biltilsyn og forhøre deg om hva de går med på!!! Så må man skrive en detaljert søknad om hva man skal gjøre og hvorfor!! Jeg gjorde det og da var det ingen problemer når jeg begynte!! Tok inn den tyske bilen, fikk plombert motor, girkasse, forstilling og bakstilling for senere å vise dette!! Godkjenningen tok da ca 15 min når bilen var ferdig!!:thumb Før jeg legger ut bilder, får jeg vel ta med det som er gjort med bilen da!!:hondakick Først ble den norske bilen ribbet for motor interiør og ledningsnett!! Så ble hele understellet ribbet så jeg sto kunn igjen med karrosseriet. Så ble det montert understell fra 535'en... ledningsnett og m5 skinn interiør!! Motoren ble klemt på plass til slutt før det ble hellakkering!! Bilen ble lakkert i cosmos-sort metallic!!! Tidligere 518 i kjedelig fasong!! Ribbet høne underveis til å bli gull-klumpen!! Bilen når den er ferdig!! (bmw merker er fjernet forran og bak) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Får vel også ta med at bilen er chippet og at det er satt på green-filter!! Så selv at den så litt kjedelig ut i motor-rommet på det bildet:flushit: Glemte visst også å si at fanger forran og bak er skiftet til m5... pluss sideskjørtene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy325 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Ble meget bra dette her ja. Flott bil ;) Kunne tenkt meg skinninteriør jeg og. Kan jeg få spørre om hvor mye du ga for det? Siter --------------------------------------------------- BMW 525 24V E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 hvis du ser på http://www.autopower.se så finner du masse interiør til disse bilene for rundt 4000-8000 sek!! regnet om i norske kroner blir det litt billigere!! Jeg kjøpte bilen i tyskland med skinn-interiør!! Hele bilen i tyskland med henting kom vel på litt under 20.000 kroner!! Tror jeg har brukt ca 35.000 kroner alt i alt!! Da er det med delebil, nye senkefjærer og dempere pluss lakkering!!! Har jo seff brukt litt penger på andre ting også etterhvert som green-filter, ship og slitedeler... men litt må man regne med når man skal leke seg:happyhappy: NB: for å finne delene på autopower, gå på powerbørsen og deler til slags!! Ganske bra side med mye billig til salgs og masse info for de som skulle trenge det!!:hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Åh kongebil!! Du skrev at de plomberte delene på delebilen. Hva vil det si? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Først ble bilen jeg momset inn sjekket så det sikkert var en 535 som jeg søkte ombygging til. Så ble delene plombert... dvs at det ble hengt på noen metallklumper i en tråd som ikke kunne taes av!! De ble senere klippet av igjen av biltilsynet når de sjekket at de aktuelle delene var flyttet over!! Alle hovedkomponenter som måtte byttes ble plombert... sånn som travers m utstyr forran og bak, motor, gir osv.... Ved å gjøre det på denne måten ble det et godt sammarbeid med de som skulle godkjenne bilen. På den måten unngår man mange problemer/diskusjoner... (dette var da et hint til de som evt vil bygge om...) Tror Amcar klubben i trondheim har et standard oppsett på hvordan man skriver søknaden for å få den sånn nogenlunde riktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Greit nokk.. Men hvorfor ikke ta inn m5 når du først var igang? 3,6 eller 3,8 litern... Kollega på jobb driver med dette.. Tar det også på bestillinger;) Og det er SERIØSE bygg. Blir gjort på verksted, ta kontakt;) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Skal jeg bygge... skal jeg gjøre det selv!! Har vurdert og bytte til M5 motor, men har bestemt meg for at dette skal være en "bruksbil"!!! Har kjøpt inn en trans am som skal bli mer lekebil!! Her snakker vi nok REAL POWER etterhvert. Kanskje viper motor om noen år når bilen er ferdig lakkert og klar for det!!! Skal jeg bygge mer bmw som skal være spesiell må det nok bli en M1.... den er rå.... men er det noen som har sett M1 i sportsutgaven med skilt??? Mener da i tyskland eller usa... har ikke sett noen M1'er i norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Tviler på at det er så mange M1'er på skilter i Norge ja....:P De jeg kjenner med M5, bruker de som bruksbil;) En kompis har org m5 ac schnitzer, han bruker den 'verre' enn jeg gjør med mine 'drittbiler'.... samme med noen av de andre også.... Skal jo brukest, er jo 'familiebil' :) Men klart, viper motor i en trans am... Lukter svidd gummi her? :D Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Snakker om svidd gummi!! Måtte skifte traversföringer og div andre foringer i bakstilling og forstilling pluss harydkobling og lager i mellomaksling etter å ha lekt meg et år!!!damndamn "koster å væra kar" men... når det er sagt, så var det overraskende lett og skifte traversföringer!! Fryktet jeg måtte ut med hele traversen bak, men det slapp jeg!! Bare og slippe den ned og klippe/sage föringen i stykker for å få den ut!! Så var det bare å finne igjen en nedfryst ny föring, ha på silikonspray og presse den på plass med jekk!! Går fint på ên dag selv for en amatør...:hondakick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 ble veldig fin bil av detta! :respect ser du også har bygget om til shadowline! misliker at du har fjernet emblemene da, men det er meg... hvorfor gjorde du det egentlig? Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 synes den ble penere uten merker... hverfall bak!! Da skiller den seg litt ut også!! Kunne vel beholdt det forran, men når jeg var så godt i gang, tok jeg like godt alt sammen Ble shadow-line ja!! Prøvde å få den ganske clean. babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 åssen felger er det? Tøff bil.. Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Det er rondell 58 felger.... ganske vanlig på disse bilene i grunn!! Størrelsen er 10*18 bak og 8,5*18 forran. Synes i grunn de passer godt til bilen... Siden de er ganske vanlige til e34 biler, ligger det ofte brukte slike til salgs på nettet om du vurderer kjøp:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Noen som har noen erfaring med olje til disse motoren forresten?? Har kjørt en runde med shell olje nå... men vurderer å prøve castrol!!! Har hørt at det er en bedre olje og at den er anbefalt til disse bilene da toppen er litt følsom!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.