Gå til innhold

Bimmer Prosjekt Som Er "ferdig"

Ranger emnet

trans75/77

Anbefalte innlegg

Hadde i mange år lyst til å bygge om den kjedelige 518 jeg kjørte rundt i, og da register-reima røk ble jeg lei hele bilen!! Satte den i stand og kjørte med den til jeg fant ut hva jeg ville bygge den om til!!

Endte opp med å bygge meg en 535 der jeg hentet delebil fra tyskland.

Til alle dere som vurderer og bygge bil, anbefaler jeg å starte det hele med å gå til ditt lokale biltilsyn og forhøre deg om hva de går med på!!!

Så må man skrive en detaljert søknad om hva man skal gjøre og hvorfor!!

Jeg gjorde det og da var det ingen problemer når jeg begynte!! Tok inn den tyske bilen, fikk plombert motor, girkasse, forstilling og bakstilling for senere å vise dette!! Godkjenningen tok da ca 15 min når bilen var ferdig!!:thumb

Før jeg legger ut bilder, får jeg vel ta med det som er gjort med bilen da!!:hondakick

Først ble den norske bilen ribbet for motor interiør og ledningsnett!! Så ble hele understellet ribbet så jeg sto kunn igjen med karrosseriet.

Så ble det montert understell fra 535'en... ledningsnett og m5 skinn interiør!!

Motoren ble klemt på plass til slutt før det ble hellakkering!!

Bilen ble lakkert i cosmos-sort metallic!!!

Tidligere 518 i kjedelig fasong!!

BMWgammel3.jpg

Ribbet høne underveis til å bli gull-klumpen!!

ombygging028.jpg

ombygging015.jpg

ombygging014.jpg

ombygging012.jpg

Bilen når den er ferdig!! (bmw merker er fjernet forran og bak)

DSCF0010.jpg

bmwferdig1.jpg

DSCF0004-1.jpg

ombygging029.jpg

forsikringsbilde1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser på http://www.autopower.se så finner du masse interiør til disse bilene for rundt 4000-8000 sek!! regnet om i norske kroner blir det litt billigere!!

Jeg kjøpte bilen i tyskland med skinn-interiør!! Hele bilen i tyskland med henting kom vel på litt under 20.000 kroner!! Tror jeg har brukt ca 35.000 kroner alt i alt!! Da er det med delebil, nye senkefjærer og dempere pluss lakkering!!!

Har jo seff brukt litt penger på andre ting også etterhvert som green-filter, ship og slitedeler... men litt må man regne med når man skal leke seg:happyhappy:

NB: for å finne delene på autopower, gå på powerbørsen og deler til slags!! Ganske bra side med mye billig til salgs og masse info for de som skulle trenge det!!:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ble bilen jeg momset inn sjekket så det sikkert var en 535 som jeg søkte ombygging til. Så ble delene plombert... dvs at det ble hengt på noen metallklumper i en tråd som ikke kunne taes av!! De ble senere klippet av igjen av biltilsynet når de sjekket at de aktuelle delene var flyttet over!! Alle hovedkomponenter som måtte byttes ble plombert... sånn som travers m utstyr forran og bak, motor, gir osv....

Ved å gjøre det på denne måten ble det et godt sammarbeid med de som skulle godkjenne bilen. På den måten unngår man mange problemer/diskusjoner... (dette var da et hint til de som evt vil bygge om...)

Tror Amcar klubben i trondheim har et standard oppsett på hvordan man skriver søknaden for å få den sånn nogenlunde riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg bygge... skal jeg gjøre det selv!! Har vurdert og bytte til M5 motor, men har bestemt meg for at dette skal være en "bruksbil"!!!

Har kjøpt inn en trans am som skal bli mer lekebil!! Her snakker vi nok REAL POWER etterhvert. Kanskje viper motor om noen år når bilen er ferdig lakkert og klar for det!!!

Skal jeg bygge mer bmw som skal være spesiell må det nok bli en M1.... den er rå.... men er det noen som har sett M1 i sportsutgaven med skilt???

Mener da i tyskland eller usa... har ikke sett noen M1'er i norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er så mange M1'er på skilter i Norge ja....:P

De jeg kjenner med M5, bruker de som bruksbil;) En kompis har org m5 ac schnitzer, han bruker den 'verre' enn jeg gjør med mine 'drittbiler'....

samme med noen av de andre også.... Skal jo brukest, er jo 'familiebil' :)

Men klart, viper motor i en trans am... Lukter svidd gummi her? :D

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om svidd gummi!! Måtte skifte traversföringer og div andre foringer i bakstilling og forstilling pluss harydkobling og lager i mellomaksling etter å ha lekt meg et år!!!damndamn

"koster å væra kar"

men... når det er sagt, så var det overraskende lett og skifte traversföringer!! Fryktet jeg måtte ut med hele traversen bak, men det slapp jeg!! Bare og slippe den ned og klippe/sage föringen i stykker for å få den ut!! Så var det bare å finne igjen en nedfryst ny föring, ha på silikonspray og presse den på plass med jekk!! Går fint på ên dag selv for en amatør...:hondakick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...