Popp Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Når jeg trykker på 'mode'-knappen på digitalblokka mi får jeg opp noe som heter 'Gain' og noe som heter 'Bassboost'.. Har justert gain til 4V som er utgangssignalet fra spilleren min, men syntes ikke det ble nok bass så jeg skrudde opp bassboost, det jeg lurer på angående dette er om jeg bør skru ned bassboost og skru gain på ett lavere tall eller beholde det som det er? Har hørt litt rundt, og noen sier at om man justerer gain for lavt vil forsterkeren begynne å sende ut firkantpulser som ødelegger forsterkeren, så derfor burde jeg bruke bassboost. Mens at andre jeg har hørt med sier jeg bør holde meg langt unna bassboost, og heller justere ned gain litt slik at jeg får like mye bass. Hva er riktig å gjøre slik at jeg får bra med trøkk uten å ødelegge subbene mine? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 firkant puls med lite gain????????????????? WTF..... det stemmer ikke, klarer ikke og forklare det men det er sånn.. Du har tydelig vis justert forsterkeren etter spilleren. Men jeg vil påstå att skal du bruke bass boost må du skru denne opp til det høyeste nivå du kommer til og bruke den på, før du skrur opp gain. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Bassboost skal brukes minst mulig. Den booster (forsterker) hovedsaklig en gitt frekvens. Gain er "volumkontrollen" til forsterkeren og det er den som skal justeres for å få riktig nivå på bassen. Bassboost er for å justere litt på frekvensgangen og skal IKKE brukes for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Opeth: jeg har gain på fullt på min amp men det er fortsatt for lavt, så jeg blir nødt til å stille på bassboosten :( hva kan jeg gjøre for å få bedre signal inn på ampen? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Opeth: jeg har gain på fullt på min amp men det er fortsatt for lavt, så jeg blir nødt til å stille på bassboosten :( hva kan jeg gjøre for å få bedre signal inn på ampen? har hatt det problemet på et par forsterkere jeg også, veldig irriterendes. det skal Ikke være nødvendig på ha gain på fult. men en signalforsterker vil løse dette problemet, om man har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hvor kan jeg få tak i en signalforsterker da ? sorry OT trådstarter. :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hvor kan jeg få tak i en signalforsterker da ? sorry OT trådstarter. :) Gjør vel ingenting, er vel flere som er intresert i å få svar på samme som deg, jeg har iallefall fått svar på hva jeg lurte på:) Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opeth Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Opeth: jeg har gain på fullt på min amp men det er fortsatt for lavt, så jeg blir nødt til å stille på bassboosten :( hva kan jeg gjøre for å få bedre signal inn på ampen? Ny spiller eller linjedriver er det du trenger da. Min erfaring er at det er STOR forskjell på oppgitte volt og praksis. Volt blir oppgitt som max effekt på ampene. Ikke mange som oppgir i RMS. Alpine har generelt meget bra nivå på linjeutgangene. Vet ikke om noen bra linjedrivere desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hva er en linjedriver da? Hmm, ble mange spørsmål her gitt :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norton Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hei! En linjedriver forsterker utsignalet fra en cd/dvd-spiller. Den kobles mellom linjeutgangen på spilleren og forsterkeren. Lange signalkabler(5-6 meter) gir et visst spenningstap som en slik linjedriver kompenserer for. Du kan da sjøl skru opp spenninga på utgangen av linjedriveren til en 4-5 volt. Dette gjør at du kan justere ned "gain" på forsterkeren(+ bassboost), som igjen gir mindre støy (susing) i forsterkeren, og bedre dynamikk. Andre navn på en linjedriver er: "Pro line driver"(Phoenix Gold) el. Adjustable line driver"(RockfordFosgate) Sjekk ut http://www.autosound.no, klikk på "tilbehør" og deretter "Rockfordfosgate". Linjedriveren er rød av farge - og heter "CPALD". Du finner den nesten nederst på siden. Mvh Lasse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg