mexxor Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 tja, kanskje ingen dum idè det. Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Viss starter går rundt er det både strøm og bevis på at starteren er ok. Deretter sjekk tenninga,om du får gnist. Kan gjøres på fleire måter,enten ved å bruke stroboskop(tenningslampe) der du får diskolys hver gang det går spenning igjennom kabelen. Eller bare å skru ut plugger og legge de til gods. Sjekk samtidigt gapet på elektroden på pluggene at det stemmer. Viss du ikkje får gnist på noken plugger,sjekk plugger og kabler(mål om kontakt/ohm stemmer. Er desse ok,mål da kabel fra coil til fordeler. Sjekk om du får gnist fra denne. Er det ingen gnist,sjekk kabel.Er kabel ok er det enten coilen eller fordeleren din som har defekter,viss ikkje ledningsbrudd noen plass(rekner med at du allerede har sjekket sikringer???) Sjekk fordelerlokk,rotor,tenningsmodul(på Hall- og induksjons-systemer). Funker alt av tenningsanlegget ditt,kan du sjekke grunninstillingen på tenninga di. Med mindre fordeleren har løsna ser eg ingen grunn til at den bør sjekkes. Men uansett: ta ut pluggen i syl 1 og snurr motor rundt til du får syl 1 på komp takt(blåser ut plugg holet),dvs ØD eller øvre dødpunkt. Løsn fordeleren slik at du kan vri den. Vri den att og frem til du får gnist fra plugg 1.Da har du grunninstilling og motor bør starte(viss dette var problemet). Sjekk om at ikkje reg reima di har hoppa noen tenner,i værste fall slitna.Noen motorer har så lav komp at de ikkje kolliderer(ventil mot stempel). Da kan du dra den på starteren uten at noe kiler seg. Viss alt ok,gå over på bensinsystemet. Sjekk at pumpa går,enten ved berre å lytte(rekner med du har el pumpe) eller å ta av bensinslangen i motorrom. Er ofte det beste for å være sikker. Kommer det ikkje bensin er det enten en lekkasje i slanger eller tett(viss pumpa gikk),pumpa er defekt eller strøm-mangel(sikringer,rele,ledninger). Funker derimot alt dette og bensin kommer der den skal,har du sannsynligvis problem med sprutet ditt(er det K-jetronic på denne?). Dyser som enten henger,rust i innsprutssystemet gir tetthet og treghet,signalfeil til dyser(strøm),styresentralen eller lmm. Kort sagt feilsøking der. Vil tro at feilen ligger blandt det nevnt ovenfor en plass. Lkke til:hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Elektronisk bensininnsprøytning her ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Ja da er det bare å feilsøke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Sjekk sikring nr 13 i sikringsboksen. Høres ut som om bensinpumpa di er gåen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.