Gå til innhold

Kjøp av motor i sverige - hjelp?

Ranger emnet

Rabagast1

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en motor i sverige, og har sett at det er flere her som anbefaler det samme etter å ha gjort det samme selv.

Dersom jeg kjøper hos privat er det rimelig greit, da har jeg litt mer frihet, kan spørre og sånt.

Men sett at jeg skulle finne på å kjøpe hos en skroting? F.eks Jönkjöping.

Hvis jeg kjøper motor(en til 4.750,- SEK) er det KUN motoren? Uten IC, ledningsnett, hjerner osv?

Hvis jeg kjøper en motor der det har stått 4-trinns M46 m/ OD, må jeg bygge om noe for å sette den i min bil, der det er 5-trinns?(usikker på M4x)

Andre slike ombygnings-bagateller jeg bør se opp for?

Hvis jeg ønsker å sende denne til Tärnaby/Hemavan som ligger ganske langt nord i sverige, finnes det noe sted på nett jeg kan finne ut hva frakten vil bli?

Noen andre generelle tips ved motorkjøp hos söta bror? Bor rimelig langt nord(mosjøen, ca midt i norge) så å finne motor i Skåne er ikke et alternativ...

Til info har jeg en 240 stv 87-modell GLE med B230K og 5-trinns manuell kasse.

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har importert flere motorer fra Sverige. Hoggerene pleier å sende til hverandre som oftest, veldig greit sånn! Koster ikke så mye i frakt heller.

Girkassa passer rett på ja!

Hvis jeg kjøper det som heter "motor" hos jönkjöping, må jeg samtidig ut med 6000 ekstra i ledningsnett(da jeg må ha heeelt nytt Lh 2.4, hjerner, bokser(kanskje samme?) dyser, IC, turbo og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk pris på KOMPLETT motor.

spurte bare etter det :P

Fikk med alt på selve motoren med cooler, radiator og ekspansjonstank, downpipe og komplett ledningsnett, luftfilterboks, slanger trykkrør osv.

Så det er jo bare å spørre hva som er med.

Så fikk jeg motoren sendt oppover til kiruna for 800 kr. Så dro jeg over grensa å henta :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk pris på KOMPLETT motor.

spurte bare etter det :P

Fikk med alt på selve motoren med cooler, radiator og ekspansjonstank, downpipe og komplett ledningsnett, luftfilterboks, slanger trykkrør osv.

Så det er jo bare å spørre hva som er med.

Så fikk jeg motoren sendt oppover til kiruna for 800 kr. Så dro jeg over grensa å henta :win

Ga du mye for komplett motor hos dem da? Synes liksom 12000 blir mye for komplett motor...

kjøp privat... mye billigere! jeg betalte 7000sek for min 98 modell fk, komplett med absolutt alt!

Vel, nå er det liksom ingen i nordsverige som har kjørt av veien(som jeg finner), så må jo ned til en av skrotene, enten Vaxsjö eller Jönkjöping.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bør man betale for en komplett motor i sverige!?..

har en F motor i min 240.. er det lurest å kjøpe komplett motor.. eller burde jeg kun kjøpe de delene jeg trenger og bruke resten fra gamle motorn min!??

håper på raskt svar.. skal ringe sverige i morgeN!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider