stand-jo Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hallais! Da har jeg begynt en Calibra rustjobb, og eieren ville gjerne ha bilder og tekst så da må jeg nesten fleske til med litt info på første arbeidsdag! :D Her er den. Opp me ræva! Satte baken på støttebukker. Kunne brukt løftebukken, men den opptatt og det er trangt på verkstedet for tiden... Det som skal taes... Skjermbuen, dørkanalen og dørken under fotbrønnen. Plukket av sideskjørtet å skrapte litt på rusta... gode gamle slaget med skrujern og pressing med tommel avslører en del av rusten. Finner en del sand og faktisk ett kronestykke når jeg har slått litt hull på metallet... Er det dette som er å legge penger i bil? :D hehe Under festet til sideskjørtet er det litt loddent... :eek: Fant tre hull til sammen under her. Og det morsomme er at karosseridelen ikke er kappet korrekt. Her må vi inn med uorginal tynnplate stål. :) Delen dekker ikke nok! Fy til den som kappet! Sliping avslører masse... her har noen lappet kanalen med en liten platebit og lagt en halv cm sparkel oppå. (Sparkelkanten til høyre er vinkelrett, så man ser faktisk tykkelsen der.) Hva f**n skulle det være godt for?! Den operasjonen har antakelig påskyndet rustingen på innsiden, og pga sparklet så har kanalen sett uskyldig ut i mellomtiden fram til rusten nådde enden på sparkelet... DÅRLIG JOBB! Etterarbeidet stinker! Hvis jobben først skal gjøres bør den da også gjøres skikkelig... Saget faktisk på første dagen, etter 2 timer jobb :P hehe. HER KASTER MAN IKKE BORT TIDEN! ;) haha. Måtte bare se hvor råttent det var på innsiden. Og her er det virkelig ett sørgelig syn inni... Russergull! :D Does this look infected? :lol: DAG 1: 3 TIMER (3 TOTALT) Og jeg må beklage at bildene er litt lodne de også. Skal se om jeg får bedre fokus på kamera under bildetagning. Er stort sett nærbilder her så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Har slipt litt. Her har jeg løftet på teppet for å se hva som skjuler seg... :eek: For å si det på denne måten: Hadde jeg funnet dette under MITT teppe en søndagsmorgen etter en fuktig kveld på byen... da hadde jeg nok hylt av frykt og løpt til nærmeste psykolog og AA møte... Her blir ting virkelig intressant... Nå er ikke jeg lommekjent under en Calibra, men jeg tipper at kobberrørene er to bremserør og gummislangen en bensinslange. Correct me if im wrong. :) Kreves iallefall baller for å sveise rundt slikt. :thumb hehe Dekker bilen med noen sveisematter. Kjekt å ha så man ikke svir av interiøret under prosessen. Alltid en sjanse for at noe tar fyr når man jobber med så høye temperaturer. Den brukte karosserikanten til fotbrønnen, ser jeg ved ettertanke at er ett ræva stykke å bruke... Begynt å ruste litt det også. NEI! Her skal jeg inn med ferskt tynnplate stål. Da vil nok disse sveisede seksjonene til å vare lengre enn resten av bilen. Her skal det bygges karosseri deler. Platene, skruestikka og hammeren ligger klar. Custom vinkeljern for fotbrønnen. Disse blir banket ut og tilpasset det originale karosseriet. Dette er alt jeg makter idag. Influensa og Migrene sliter hardt på en, men klarte da å jobbe 3 timer idag også. :) DAG 2: 3 TIMER (6 TOTALT) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Nok gjennomrust det ja. Hvor mye har denne rullet / hvor gammel? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Ca 200 000. 1990mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ca 200 000. 1990mod Din sin? Stor arbeide her Steinar, beundrer pågangsmotet ditt men det er vel penger som driver er det ikke det? hehe Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Min nej? neppe! Går nok år å dag før jeg kjøper Opel igjen! :P (Ikke vondt ment!) Blir i så fall en gammel manta\ascona, eller en splitter ny vectra gts eller astra bertone coupe. :D hehe Det som driver meg er å få denne ut så snart som mulig... :lol: Alle biler ruster, men Opel har Rekord... ;) hehe. Det er ingen myte heller, har rustsveiset Rekord før... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Din sin? Stor arbeide her Steinar, beundrer pågangsmotet ditt men det er vel penger som driver er det ikke det? hehe Min ja! steinar er en kjerne kar:win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Og her er det virkelig ett sørgelig syn inni... Russergull! Does this look infected? har gjort noe av den samme jobben jeg også, bare at det var litt værre.. men den plata innafor der kommer nok til og ta kvelden snart, min var helt ødelagt ved hjulbuen og mye var spist opp bortover mot døra også.. så jeg sveisa liksågreit inn en ny plate jeg. annen ting får å forebygge rust er å kjøpe andre/uorginale/styling sideskjørt, da de orginale har en tendens til og samle på dritt og lort som også er fuktig, så rusta kommer fort. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-KrZ- Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 glhf hehe sinnsykt mye arbeid det der.. hoff jaja.. godt at noen gjør det så jeg slipper :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.