Gå til innhold

rust inne i dørstokker

Ranger emnet

svein p

Anbefalte innlegg

Holder på å sveise en gammel opel,og i den sammenheng pirka jeg opp rusthull i begge dørstokkene.Da jeg med lommelykt å speil titta inn i dørstokken, så var det en del overflaterust inne i dørstokkene,hvordan fjerner man sånt,eller er det bare å spraye noe over,f.eks tectyl.Vil helst ikke skifte dem ,da det ikke er flere hull i dem,og jeg har noen økonomiske begrensninger.

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fått hjelp av en med sandblåseutstyr, f.eks på et antirust verksted, og du hadde borret deg inn fra en enden av dørstokken, og typen med sandblåseren hadde hatt et langt tynt munnstykke på sandblåsemaskinen som han hadde romstert litt frem og tilbake med inni dørstokken. Så hadde han borret seg inn i andre enden, puttet trykkluftslangen inn der og blåst ut igjen sand og rust. Deretter hadde han sprøytet med antirustmiddel inni kanalen. Bart metall inni der er ikke noe problem sålenge all løs rust er borte og alt er dekket med antirustmiddel.

Alternativt kunne du kjøpt det en sprøyte med langt munnstykke selv og sprayet inni via det rusthullet som allerede er der, men det tror jeg er en dårlig løsning. I og med at det allerede er ett hull, er det noe verre ting enn bare overflateriust der inne.

Hvis en slik jobb er mulig, vil det ikke koste deg mye. Hvis du hadde borra hullene klare, tipper jeg han hadde brukt max en time på en slik jobb.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider