volvo242turbo Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 nåken som har prøvt å sette v8 (350) i volvo 164 her? går de? er de plass? masse styr å få til? takker fårr svar:) gjerne bilder;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 går nok greit det. ventilerte skivebremser så... Men hvorfor ødelegge en slik bil ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 går nok greit det.ventilerte skivebremser så... Men hvorfor ødelegge en slik bil ? okey:) men tenke ikkje på bremser...men om der er plass? ødlegge? min mening er att 164 kler en sjikkili hissi v8! å en bygger bilen slik som en sjøl vill ha den;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 okey:) men tenke ikkje på bremser...men om der er plass?ødlegge? min mening er att 164 kler en sjikkili hissi v8! å en bygger bilen slik som en sjøl vill ha den;) plass er det nok av. mere plass en under et 240 panser. En V8er tar da ikke noe serlig mer plass enn en rekke firer. Er jo bare litt bredere. Hadd ejeg vært deg som først skal til å modifisere en 164 så hadde jeg valgt B30E blokka, kjøpt den bøseste toppen og kammen fra bcb.no. Jeg har testet slikt opsett.. Gikk noe stygglig. Kan ikke sammenliknes med 4erturbo. Drag helt fra du berørte gassen. Lyden er også bøs. har enda ikke prøvd B30 motor med turbo. Vil tro den drar enda bedre på høyt turtall. Men du må ha lykke til.. Hold oss oppdatert med bilder om prosjektet skulle bli aktuellt... 350 motor er gromsaker det også. Og en V8er har man sitatet "lyden er halve opplevelsen". Nydelig musikk fra 8er motorer. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.I.Håvik Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Bør vera greit med plass i ein 164. Har montert csb i en 67 amazon og der var det litt trangt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 plass er det nok av. mere plass en under et 240 panser.En V8er tar da ikke noe serlig mer plass enn en rekke firer. Er jo bare litt bredere. Hadd ejeg vært deg som først skal til å modifisere en 164 så hadde jeg valgt B30E blokka, kjøpt den bøseste toppen og kammen fra bcb.no. Jeg har testet slikt opsett.. Gikk noe stygglig. Kan ikke sammenliknes med 4erturbo. Drag helt fra du berørte gassen. Lyden er også bøs. har enda ikke prøvd B30 motor med turbo. Vil tro den drar enda bedre på høyt turtall. Men du må ha lykke til.. Hold oss oppdatert med bilder om prosjektet skulle bli aktuellt... 350 motor er gromsaker det også. Og en V8er har man sitatet "lyden er halve opplevelsen". Nydelig musikk fra 8er motorer. har egentli droppa v8 planane no....kjøpe topp å en kam i frå bsb i fyste om gong..164a eg har er 1974 mod..also me B30E:) men har vår fett med en slik motor so står i nyare volvoa me 24ventilar rekke 6ar me twin turbo..270hk orginalt:) de må prøvast i løpe av vinteren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 men kosta litt masse dinna grommaste toppen osv då:( å MÅ en ha 3 x forgassere? eller kann em bruke innsprut systemet? nåken som veit om en slik topp brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 men kosta litt masse dinna grommaste toppen osv då:( å MÅ en ha 3 x forgassere? eller kann em bruke innsprut systemet? nåken som veit om en slik topp brukt? Har 960 motor til deg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 noen som har bilder av ei 164 me v8?? masse so må moddast førr å få de til å passe å sann? nåken som har peiling? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 hadde et par bilder av en 164 med v12 jaguar motor, men finner det ikke :( Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 dem trur eg att eg har sett;) men e de slik en må kappe vekk innerskjerma osv? åso styre snekka osv eno ganske domt plasert:( men alt går;):P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 hehe..må gje dej me "v8-fantasiane" no finn:p..sats helder på volvo rekke 6er rød eller kvitt motor..må få litt konkuranse til neste drag race i ørsta..me sjikklig bil og motor:p Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 du mysse berre lappen nor du fe dej større motor, sjansane dine e no store me en B19!!! hehe Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 du mysse berre lappen nor du fe dej større motor, sjansane dine e no store me en B19!!! hehe helt eni:) kankje han skulla nedgradert til B14:Dhehe Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 helt eni:) kankje han skulla nedgradert til B14:Dhehe ja hehe me gåen clutch å berre gå på 3sylindra:D akkurat passe:partyon: Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg