Gå til innhold

Merkelige ladeproblemer..

indate

Anbefalte innlegg

Skrev et innlegg her før om problemer av lading av sierra, men har fått meg ny og denne har blitt helt spennvill.. skjedde bare helt plutselig, så ville bilen ikke lade mer og all strøm blir kutta etter motoren i gang 5 minutter.. batteriet er 1/2 år gammelt så skal ikke være det som er problemet heller.. men når jeg har kobla batteriet til bilen og lader det, får jeg ikke lada det noe opp nesten, men så fort jeg har kobla batteriet av bilen, så får jeg lada det helt opp.. noen som har vært borti noe lignende? når den er nesten tom for strøm og jeg ruser den opp til ca 4100 rpm, så blinker det litt i taklampa (får strøm) men ikke over eller under.. dette er en 92' modell Med d.o.h.c motor.. takker for alle svar :)

Før jeg starter bilen ligger den på mellom 12,5 og 13v, og så fort jeg starter den, går den rett ned til 11,5 og raskt nedover..

92' Ford Sierra 2.0i CLXxX....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ladelampa lyser ikke i det hele tatt, skrudde ut spenningsregulatoren i dag men den så helt fin ut den.. får ikke noe høyere spenning på batteriet når jeg starter motoren.. har sjekka ladelampa, spenningsregulatoren, koblinger til dynamo/batteri, men vet ikke helt hvor ladereleet ligger hen..? noen som vet dette? Kan det være at hele dynamoen må skiftes ut?

EDIT: har prøvd med annen ecu også uten at det hjalp.. spenningsregulatoren er den som sitter i to skruer på dynamoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skrudde ut spenningsregulatoren i dag men den så helt fin ut den"

Så du mener den er bra bare ved å SE på den?? Test med en annen du... regner med at du har sjekket børstene osv...

Hva har du selv gjort med bilen etter at du kjøpte den? Regner med at den var bra da du kjøpte den, så sjekk alt du har gjort etter at du fikk bilen, bilstereo, ekstralys osv... Noen kobler jo opp et helt diskotek i bilen sin, uten å skjønne en dritt av hva de driver med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å bare bytt lade lampa... for den gir en liten spenning som setter igang ladinga i dynamoen.. og hvis ikke den settes igang, så vil ikke dynamoen lade. Og da står bilen å trekker strøm fra batteriet...

Skjønner du?

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig. men det holder med at pæra er ødelagt, evnt prøv med en ledning rett fra + på batteri og hold på kontakten på dynamoen som den ledningen går inn på når noen starter bilen, så tar du bort ledningen. og hvis dynamo og alt er i orden så skal bilen lade nå...

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar, men fant ut at det var spenningsregulatoren som ikke fungerte.. bytta den til en annen jeg hadde men også denne var så slitt at den ikke ville lade.. så kjøpte meg en helt ny en og da fløy spenninga rett opp til 14,4 volt når jeg lada, så da var det i orden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider