Gå til innhold

erfaringer med Golf Turbo / Golf g60?

Ranger emnet


VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

har ett inntrykk av at dette er bare søppel som må skrues på hver 3000 eller noe slikt (?)

 

G60 har jeg hørt at det er masse som må taes hensyn til når man "bruker" den. Blant annet oljetemperatur (maks/min), hvor gammel oljen er, og kjølevannstemperatur.

 

er det virkelig presisjonsarbeid å få g60'ene og turboene til å holde på disse bilene? evt. toppakning osv.,,

 

 

 

 

Ruben.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg hadde en golf g60 turbo.. ikke noe alvorlig som gikk i stykker der..

 

verken turbo, girkasse eller noe som kostet penger

 

jeg syntest det var utrolig moro bil hvertfall. og jeg er nå igang med å bygge min egen g60 turbo. satser på litt mere hk denne gangen.

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å legge på en null på det talle ditt du. hehe og så er d bare overhaling som må passes på og det er omlag 30 000- 40 000km. skal kjøre ei stund før du treffer det da. overhaling ligger på en ca 5-6000kr om du tar ut kompressoren selv. det er å leve med. det er når man driver og trimmer og herjer med den at det blir ting som ryker. med på tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell alt etter som,men noe skruing blir det jo som oftest på en gammel bil med litt hester. Men jeg ville gått for turbo. Vist det bygges litt skikkelig holder dette greit. For personlig synes jeg G60 går for dårlig. Men det er jo igjen spørsmål om hvor mye penger du vill ligge i noe slikt da. Jeg kjører selv 16V turbo. Denne har jeg ikke løsnet en skrue på siden jeg kjøpte. Har bare passet på olje og annet generelt vedlikehold:) Men kan også fort bli dyrt:) Er vell sikkert litt forskjellige erfaringer rundt dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en golf 2 gti 8v før g60 turboen

 

denne gikk ting i stykker på hele tiden.. men jeg hærjet med den..

 

knakk 2 drivakslinger blant annet.. fordi jeg spant og svingte samtigid osv..

 

g60 turboen var jo mye mere hk i men ikke noe drivverks problemer der.. ene og alene fordi jeg behandlet den den bedre.. så budskapet er at det ikke er noe problerm å få masse problemer med golf.. kommer an på deg selv..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å legge på en null på det talle ditt du. hehe og så er d bare overhaling som må passes på og det er omlag 30 000- 40 000km. skal kjøre ei stund før du treffer det da. overhaling ligger på en ca 5-6000kr om du tar ut kompressoren selv. det er å leve med. det er når man driver og trimmer og herjer med den at det blir ting som ryker. med på tanken?

 

Det riktige svaret er 50000-80000 km avhenging av størrelse på ladehjul og kjøremønster

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en g60 er ikke noe anerledes fra andre biler bortsett fra g-laderen. Motoren trenger sitt vedlikehold, må brukes riktig for at den skal vare.

Eneste forskjell er at man må vite hvordan g-lader skal behandles og brukes, overhalinger i intervaler som polo classic viser til, samt at man ikke skal dra på før olja er god og varm. Holder man seg til dette holder laderen lenge. Men hvor mindre ladehjul du har, jo oftere må du overhale g-laderen.

Vil du slippe overhalingene av laderen så kan du spare en del penger i det lengre løp med å bytte til turbo. I tillegg til alt du trenger til en turboswap, så sett på større dyser og forsterket rådelagre, da holder maskina lenge :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha ha. lykke til du. snakk me de som har peiling på det du. så får du nok et helt annet svar.

 

Jeg snakker ofte med meg selv jeg da, og får samme svaret.

 

Har overhalt ladere siden 2001. Hvor lenge har du gjort det?

 

Er vel bare G-Tech her i landet som har gjort det lenger

 

Er egentlig ganske vanlig at snilt kjørte G-lader holder over 100k før først overhaling. Da snakker vi om pent motorvei/langkjørte g-ladere (autobahn)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår