Gå til innhold

Fotoboks satt opp, nedover moholtlia, (Trondheim)

Ranger emnet

Jonomega

Anbefalte innlegg

Blir sikkert fotoboks i flere tuneller på strekningen Øysand-Trondheim etter hvert. Personlig synes jeg boksen burde ha stått der dødsulykka var(mellom Børsa og Buvika) hvis dem absolutt skal sette opp en.

Det er vel ikke noen tuneller mellom Øysand og Trondheim så vidt jeg vet. Men tar en råsjangs å tror du sikter til strekningen Øysand-Orkanger, der er det iallefall langt flere tuneller enn på den strekningen du nevnte. ;)

Det skal vist komme en den første tunellen etter Øysand også. Skal ta trafikken som kjører mot Orkanger. Kjører selv der en 2 til 7 turer om dag rundt rekna, så jeg må vel passe på litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

708 Racing: Det var strekningen Øysand Orkanger jeg sikta til ja, hehe! Kommer egentlig fra Orkanger jeg, så jeg ville nok ha vært "litt" full hvis jeg hadde sett frere tuneller mot byen etter å ha passert Øysand.

Sto parkert en securitas-bil utenfor første tunellen som er fra Orkanger i kveld, så dette lover ikke bra...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Securitas er de som har montert og overvåker alarmen som er montert i boksene. Innbruddsalarm vettu.

Forøvrig er det vist enormt delte meninger om fotoboks og flyt i trafikken.

Enkelte mener fotoboksen er skyld i at sjåfører må bråbremse. Er det dens sin skyld? Eller er det sjåføren som ikke holder fartsgrensa og må bråbremse sin skyld at det ikke flyter? Det flyter jo like greit i 70, som i 90?

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Securitas er de som har montert og overvåker alarmen som er montert i boksene. Innbruddsalarm vettu.

Forøvrig er det vist enormt delte meninger om fotoboks og flyt i trafikken.

Enkelte mener fotoboksen er skyld i at sjåfører må bråbremse. Er det dens sin skyld? Eller er det sjåføren som ikke holder fartsgrensa og må bråbremse sin skyld at det ikke flyter? Det flyter jo like greit i 70, som i 90?

Ett perfekt eksempel på dette er en slik fartsmålingsboks som står ved Stav Gjestegård på E6'en mellom Værnes og Trondheim.

På denne aktuelle strekningen er fartsgrensen 90, og bortsett fra i rushen flyter trafikken sånn omtrentlig i 100kmt. Men i denne nedoverbakken synker hastigheten omtrent ALLTID til 75-80kmt fordi gamle kjærringer og andre idioter er livredde for å få en halv månedslønn i bot av dette fartsskiltet (Din fart er 60). Så for æ være på den sikre siden så skrubber de godt på bremsen ned hele bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...