Gå til innhold

Motorbytte i 80 coupe

Ranger emnet

turboquattro

Anbefalte innlegg

Som topic sier.. Har en 91 mod 2,0L coupe. Må ha noe mer futt gitt..

Siden jeg har Audi må man jo ha noe med turbo! hehe.. Lurer da på hva som vil være best for min del? Tenker da på motorfester osv..

Tenkt lenge på en 2,2t fra en 200 men motor må vel ikke være eldre en bil for at det skal kunne få det godkjent.

Tankene har også vært innom en 1.8t.

Noen som har erfaringer å dele? også fra de som har vært igjennom godkjenningsprosessen hos biltrangsynet...

takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du originalt snutepanser?

Hvis du ikke har det kan du se langt etter en godkjenning.

Kun B4 som blir godkjent med 2.2 20vt

1.8t er enklere på alle måter

Takker for svar... Hva mener du med snutepanser? (nettopp kjøpt audi så litt uerfaren på denne bilen!) Panseret har grillen integrert, om det er dette du mener?!

Hvordan er det med 1.8t med godkjenning? må jeg bytte bremser og understell til noe sterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.eurospecsport.com/2220V.htm joda 2,2 liter 20 vt 4 syl finnes

alle 4 syl passer rett inn. bensin som diesel.

du bør ha 256x 20 vent bremser forran(alt 280x22) å du bør ha skivebremser bak( samme skivebremsestr er til å med til s2)

5 syl biler har motorfester som er sveist i rammevangene,det er heller ikke reservedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.eurospecsport.com/2220V.htm joda 2,2 liter 20 vt 4 syl finnes

alle 4 syl passer rett inn. bensin som diesel.

du bør ha 256x 20 vent bremser forran(alt 280x22) å du bør ha skivebremser bak( samme skivebremsestr er til å med til s2)

5 syl biler har motorfester som er sveist i rammevangene,det er heller ikke reservedel.

men denne har aldri kommet orginalt fra audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar..

Det er snakk om 1.8t motoren her.. Mener dere den som sitter i A3 og A4? Dette hørtes veldig interessant ut!

Noen som har noen linker å legge ut når det gjelder ombygging av audier? alt fra selve ombyggingen og godkjenningsprosessen er interessant.

Jeg har vært igjennom denne godkjenningen en gang før jeg skulle godkjenne en 3-serie med en m5 serie motor, å fikk da erfare at det lønner seg å gjøre ting riktig fra starten! hehe.. derfor jeg hører litt her..

takker for flere svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider