Gå til innhold

86' Sierra 2.0S | Oppdatering; feeeerdig :D

Ranger emnet

souji

Anbefalte innlegg

jepp, dette er enkelt, bare merk deg hvor alle vaiere, skruer og deksel står, så blir det mye lettere å få det på plass igjen! Jeg har aldri bytta varmeapparatregister på sierra, men gjorde det på corollaen min. Brukte ca 2timer, da hadde jeg aldri gjort det før...

og den midlertidige løsningen med å koble forbi kjørte jeg med ei stund, funker bra det!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Err, så vel vi prøver å bruke bilen minst mulig nå til vi får fikset den (blir mest sannsynlig denne uken), men jeg måtte en tur i dag, og uvant som jeg er med uttrykket "bilkø" (kommer fra Rana) dro jeg ut i den verste tiden og endte opp med å stå i kø en del i nedoverbakke hvor bilen sto på tomgang i kanskje 5-10 minutter, og den begynte da å bli farlig varm og det kom røyk ut av luftanlegget :O Temperaturen var helt fint turen bortover og på veien hjem helt til køen.

Så, jeg skjønner ikke helt det der. Trodde det var sånn at når bilen fikk stå i ro på tomgang skulle temperaturen gå ned siden motoren ikke trengte å anstrenge seg så mye. Kan dette bli foråsaket av "bare" et ødelagt varmeanleggregister eller kan det være noe mer?

1997 BMW 520i

2003 Ski-Doo Summit X 800HO

x 1984 Volvo 360

x 1986 Ford Sierra 2,0iS

"More is more"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var sånn at når bilen fikk stå i ro på tomgang skulle temperaturen gå ned siden motoren ikke trengte å anstrenge seg så mye. Kan dette bli foråsaket av "bare" et ødelagt varmeanleggregister eller kan det være noe mer?

Når motoren går på tomgang går vannpumpa saktere og det blir mindre avkjøling. Samtidig er det mindre behov for avkjøling.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: okay, fikk hjelp av en kompis som beleielig nok var på besøk i Trondheim og har en del erfaring fra Sierra-mekking. Flekket av dekslene og fikk ut varmeapperatet, og når vi fikk ut registeret fant vi ut at det rett og slett ikke passet. Registeret vi hadde var ca. en centimeter eller to for bredt, og det registeret vi kjøpte var fra en Sierra fra 82-86 (hva kalles de, mk1 eller 2?). Så det skjønte jeg ikke helt.

Vi ordnet den midlertidige løsning som ble postet senere, rett og slett ikke gå gjennom varmeanlegget, så anlegget og dekslene og alt ligger i garasjen vi holdt på. Skal tilbake til bilopphøggeren i morgen og se om jeg kan finne ut av hvorfor det ikke passet, og så få byttet til et som passer og trø det i. Kjølesystemet fungerer VELDIG mye bedre nå enn når væsken gikk gjennom varmeapperatet, men vi har ikke kjørt spesielt langt med midlertidig-løsningen. Men ser ut til å funke fint.

Edit: Da er alt koblet opp, fikset og klart. Funker som faen virker det som :D Kan ikke se at bilen bruker noe kjølevæske, dugg er borte og varmeanlegget funker som bare det. Gode greier. Takk for all hjelp herfra :D

1997 BMW 520i

2003 Ski-Doo Summit X 800HO

x 1984 Volvo 360

x 1986 Ford Sierra 2,0iS

"More is more"

Lenke til kommentar
Del på andre sider