Gå til innhold

Frode740r: Volvo740 - Prosjekt Bredding, Masse bilder 19.10.2009

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

MINE VENNER.

 

Eg er så smådt kommet i gang med ett trimming prosjekt.

 

Det blir å bygge ny motor. Turboen er allerede innvistert en t3/t4 turbonetics turbo som skal rekke til 420 hk med 8v topp i følge KAI ROGER BAKKEN. Han sa den vil levere te mer med 16 V topp... det har nokk med fløden i 16v toppen... Så er det også innvistert i ekstern wasegate. Videre så innvisterer eg i autronic sm4 datasprut. Eg har innvistert i 465 dyser. De blir nok mulig litt for små for å klare målet på 400 hk. I tillegg så blir det å innvistere i H profil staker og smidde Stempler. Toppen skal være en 16V topp. kammene blir nok kvassere. Intercolleren eg har kjøpt skal holde plenty.. den skal kunne levere til 650 hk.

 

Så er det deres hjelp kommer inn i bildet. Eg har selv studert og lest litt om trimming. Men det er kjekkt å få litt hint og tips.

 

Ka e foreksempel å anbefale.

 

Og ka e "HANDLE LISTEN" og ka må gjøres med topp og blokk for at det skal tåle og klare og levere til 400 hk.....

 

Så ka av deler trenger eg... Har tenkt å bruke det orginale 16v innsuget men bare ta og hive på ett 3" spjeld hus i steden for 2,5 som står der som regel.. Fløden i 16V innsuget ser jo igrunnen ikke så verst ut.

 

Så kem kan levere god sakene og ka må gjøres.... takker for all hjelp eg kan få....

 

Litt bilder av bilen.

 

Under bygging.

 

100_2329.jpg

 

100_2331.jpg

 

03950023.jpg

 

Dette er det som er gjort så langt med bilen.... Flere bilder av bilen finner du lenger ut i tråden...

 

Det er en Volvo 740 fra 1988

 

Motor:

byttet fra volvo b230FS til b230FK

850 T5 turbo eller såkaldt 15G

BSR Chip

FT hjerne

3" eksos fra JT super flow

Brei intercooler Fra 940

K&N åpent kon filter

Større wasgate klokke

 

Transmission:

M 90 gear kasse

Med forsterked 3 gear

940 bakaksling

 

Hjul oppheng:

Volvo varebil kregnings stag Framme

Sam steffanson fjærbenstag

"turbo staget" orginalt

Orginale turbo dempere framme. Skal byttes

Bilstein Rally dempere bak. Progresive

 

Chassi:

Byttet bakluke

Byttet til 940 front Skjermer, panser, torpedo plate, panser, lykte ringer, lykter blinkers osv

Orginal 850R front fanger med litt mod under lykten med plastsveising

Orginale 740 side skjørt med litt mod bak på skjørtene

bak fanger fra plast och son type T-RED

Alle ryter rundt om er tont med 3M ripe fri Film

Baklys fra volvo 760 type brei

S 90 dørhåndtak

 

Felger:

MIM EXTREMME eller tidligere kaldt mim juventus

 

Interiør:

Orginalt volvo 940 classic sport fra 98

Byttet til nytt grått dasj bord fra volvo 740

Hjemme laget hatte hylle laget i glass fiber og trekkt i grått teppe duk

Sparco racing ratt

Extra instrument montert er auto gauge turbo, volt og vanntemp

 

Stereo:

Pioneer cd spiller

macroon front sett 5,5

DLS slim 5,5 front sett bak

12 sub bak type KICKER

 

Annet.......? sikkert men kommer ikke på det no

 

Ny motor er under bygging. 400hk

__________________

 

Min bil Min Volvo 740R. Nye bilder 18.10.2009, bredding i gang. - Bilforumet

Endret av Frode740R

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du trenger ikke vassere kamprofiler til 16V toppen for å klare 400Hk, det sparer deg for noen kroner.

Ang. spjellhus, så sitter det allerede 3" på 16V sugemotoren.

Det eneste som "må" gjøres for 400Hk er å bytte råder til H-profil, samt fixe dypere/større grop i 16V stemplene alt. frese ventillommer i turbostemplene.

Da snakker jeg om B230 Blokk...

Dysene bør også være minst 600ml for å klare 400Hk....

Lykke til.

Sten Parner ja, det eneste jeg skal si er at jeg har kjøpt mine siste deler derifra ihvertfall...

Hjelper ikke at det er billig når du må kjøpe nye deler andre steder etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vassere kamprofiler til 16V toppen for å klare 400Hk, det sparer deg for noen kroner.

Ang. spjellhus, så sitter det allerede 3" på 16V sugemotoren.

Det eneste som "må" gjøres for 400Hk er å bytte råder til H-profil, samt fixe dypere/større grop i 16V stemplene alt. frese ventillommer i turbostemplene.

Da snakker jeg om B230 Blokk...

Dysene bør også være minst 600ml for å klare 400Hk....

Lykke til.

Sten Parner ja, det eneste jeg skal si er at jeg har kjøpt mine siste deler derifra ihvertfall...

Hjelper ikke at det er billig når du må kjøpe nye deler andre steder etterpå.

 

Dette var til god hjelp... Har fått intrykk av at spm ikke var så bra som folk ville ha det til.

 

Han er jo billig. Som feks betong fylling av blokk er det nødvendig sånn av noe stort behov.? må nesten si at det kommet til å bli en FK/FT eller F blokk med underspyling eg skal bruke. Ja stemmer det du sier der. At det må nok freses ut spor til vgentilene i stemplene. Noen andre enn SPM som er da å anbefale. KG TRIMNING har de Lav komp stempler type smidd og dreier de spor til ventilene...? Noen Maser om å korte inn "traktene" som er på innsuget.. tenker på 16V innsuget. Kafordel vill det gi? Regner med at eg må inn med en reguler bar bensinregulator som kan levere til 3,8 bar.

 

Bemsin pumpen i tanken har eg byttet til den store typen som kommer fra volvo 940 96mod---> den gav meg faktisk en ekstra dytt. har beholdt den orginale bensinpumpen. men dette er jo byttet til den motoren som står i bilen min i dag. Pga at eg fikk fuel kutt tidligere.

 

kamdrev og slikt vil det være noe grund til ett motor prosjekt på 400 å bytte de...?

 

Ka andre stempler og Staker er å anbefale... Siden SPM ikke er til å helt å stole på... Vet om flere som har hatt dårlige dager med SPM... Synd i grunnen... han har jo bygget eg opp et litt troverdig rykte.

 

takk for hjelpen så langt.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eagle råder og JE stempler er knall. Dette kjøper du av VS Motor

 

Ok JE har eg hørt om... dvs Eagle og. Freser han ut til ventilene og eller... vet du det... Pris....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikser det han. Husker ikke prisene, men ring han og hør.

 

69826003 eller http://www.vsmotor.no

 

var nettoppp inne på siden hans. må nok ringe eller sende email. Menn takk for hjelpen.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer nok senere. Det er nok ikke det mest avanserte prosjektet. Men Det skal holde for meg i ca 1 år. Så blir det vel ett enda større prosjekt da...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått knall service og fine priser av han :)

Anbefales på det sterkeste!

 

JA eg har fått intrykk av at han kan det han gjør og driver med.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår