Gå til innhold

Frode740r: Volvo740 - Prosjekt Bredding, Masse bilder 19.10.2009

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Her er no litt bilder av rasket som eg så langt har kjøpt... begynte på prosjektet i sep... så litt tregt går ting... Dysene er vel å merke til salgs til en fin pris....

 

Intercooleren:

 

IMG_0926.jpg

 

Turboen.. Ikke den største i byn kansje.. men stor nok til 400.

 

IMG_0927.jpg

IMG_0928.jpg

 

Wasegaten. Den skal visst nok klare 450..

 

IMG_0929.jpg

 

Så er det dysene som er til salgs....

 

IMG_0932.jpg

 

Og topp dekselet som jeg snart skal få lakkert... Det blir vel bare vegg pryd til slutt tenker eg... Siden eg skal ha 16v

 

IMG_0934.jpg

IMG_0935.jpg

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

låner tråden litt siden den gjelder trimming til 400 gamp..

Jeg har en b23et med nedreide stempler for å senke kompen, 531 topp som skal maskineres og få større ventiler og portes, garret gt3071R turbo og jeg skal satse på 350-400 gamp.. Burde jeg også betong fylle blokka når jeg først er i gang og hva er fordelene med dette? burde jeg også bytte til po råder eller holder de orginale til dette? Hvem selger eventuelt po råder og hva er ca prisen på dem? noe mer jeg burde gjøre?

 

DSCN2990.jpg

IM000150.jpg

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner tråden litt siden den gjelder trimming til 400 gamp..

Jeg har en b23et med nedreide stempler for å senke kompen, 531 topp som skal maskineres og få større ventiler og portes, garret gt3071R turbo og jeg skal satse på 350-400 gamp.. Burde jeg også betong fylle blokka når jeg først er i gang og hva er fordelene med dette? burde jeg også bytte til po råder eller holder de orginale til dette? Hvem selger eventuelt po råder og hva er ca prisen på dem? noe mer jeg burde gjøre?

 

DSCN2990.jpg

IM000150.jpg

 

kult prosjekt... ser vi stiller litt i samme båt.... Er det orginale ET stempler du har dreid ned eller... Ka komp er planen å kjøre på...? JO råder har ikke eg hørt om.. DVS viss ikke de har ett annet navn en plass.. jeg er blitt sterkt anbefalt EAGLE råder... Og eagle råder + JE stempler lå på en ca pris rundt 17000 kanskje litt til... men da snakker vi god mat visst nok..

Fordelen med å betong fylle blokken har med at du da stiver den av... Risikoen for at blokken sprekker blir da mindre og vill tåle mer bank.. Men det er nok triks å levere inn blokken til folk som har gjort dette før. Blokken må først syre vaskes. Der går det vel en ca 2000 kroner så er det 2000 til for betong fylling.. Det er nok til å anbefale.. Alt som herder en blokk og gjør den stivere er nok smart å gjøre. Til å begynne med skal ikke jeg ha mer enn 400 hk men senere så blir det kanskje mer å for å spare meg arbeidet med å demontere hele motoren så bygger jeg den solid innvendig no like greit..

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult prosjekt... ser vi stiller litt i samme båt.... Er det orginale ET stempler du har dreid ned eller... Ka komp er planen å kjøre på...? JO råder har ikke eg hørt om.. DVS viss ikke de har ett annet navn en plass.. jeg er blitt sterkt anbefalt EAGLE råder... Og eagle råder + JE stempler lå på en ca pris rundt 17000 kanskje litt til...

 

Ville vel anbefale å fylle blokka med betong når du først er igang, da har jo du potensiale for betraktlig mer effektuttak seinere uten å måtte rive alt til gryn igjen, men bare bygge rundt motoren...

JE stemel og PO råder er vel den grommeste resepten for en sånn motor.. PO rådene er noget bedre enn Eagle, begge funker kalas, har Eagle selv...

 

 

 

 

 

 

PO råder ble nevnt av AC^.. selv har jeg egentlig bare titta på SPM tinga nye H profil råder fra han koster 1225 pr stk.. noen som vet pris på bare eagle eller PO råder? men lurer på om det egentlig er nødvendig og bytte ut orginal rådene fra 23et?

 

Det er orginal stempler som er dreid ned ja.. kompen orginalt er vel rundt 9 så tipper 8 kanskje? han jeg kjøpte blokka av hadde tenkt å kjøre på 2 bar.. vet ikke åssen den turboen min er, men kommer vel til å lade 1,5 hvertfall.. jeg har fler b23et blokker så ække så farli om den sprekker :p bruker heller de 4000 kr på råder da.. er det nødvendig med sånn høyvolums oljepumpe kanskje?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg ønsker å kjøpe 16 ventilers topp til en b234 motor og helst med innsug. kan ved ønske også forhandle inn 4stk 968 s60R dyser. De er av typen 465 cc. Dvs evt dyser+ett mellom legg eller bare penger. Dysene er flett nye. men selges IKKE løst. Det vil da skje senere etter 16V topp er kjøpt.

 

Så send en Priv meld eller mail til Frode740r@hotmail.com om du har en topp til salgs.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste "høyvolums" pumper er da vanlige patronpumper som er bygd om...har gjort dette flere gang,dra til en børsemaker og kjøp delene for ca 50kr.

Øker trykket noe betraktelig,ellers får man tak i stålpumper.

PO rådene koster omtrent 1000kr mer enn de vanlige Eagle/SPM

 

oki.. hvem er det som selger eagle da? vet du om det er nødvendig å bytte ut orginal rådene fra b23et ved effekt på rundt 350 gamp.. du hakke lyst til å bygge om en pumpa for meg da? :D kan sende den til deg og du får cæsjh! har 0 peiling på ombygning av oljepumper.. hehe..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. hvem er det som selger eagle da? vet du om det er nødvendig å bytte ut orginal rådene fra b23et ved effekt på rundt 350 gamp.. du hakke lyst til å bygge om en pumpa for meg da? :D kan sende den til deg og du får cæsjh! har 0 peiling på ombygning av oljepumper.. hehe..

 

Vidar Strand (VSmotor) selger visst nok eagle råder har eg hørt. 350 hk skal vel muligens rådene tåle. Men eg tror ikke de tåler så veldig mye mer. Like greit å gå for solide ting med en gang.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wetterhus & krb selger vertfall eagle.

 

Husk at du må slipe til stempelringene og kontrollmåle ringspenn og klaring når du monterer spesialstempler

 

snakker du om de neddreia stempla jeg har til et'n?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikkje så masse meir du kan gjøre med selve utsenede vel??

 

Ka du har plana om då?? :)

 

Det blir å Først å høyglans polere kanten på felgene i vinter. Så blir det å bygge ny bak fanger. V90 fanger med litt extra mod. Så er det å bygge ferdig denne motoren. Hodden skal bli ett vakkert sted. Videre blir det litt små fiks inni bilen. men det minker på ting eg kan gjøre. Pokker og... hehe....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår