Gå til innhold

Frode740r: Volvo740 - Prosjekt Bredding, Masse bilder 19.10.2009

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid fått knall service og fine priser av han :)

Anbefales på det sterkeste!

 

Men ett kjappt spm til deg.. Du kan jo en del motor. Har noen s60R dyser liggende. 465. Eg vuderer å hive de på min b230fk. den er chippet og det er montert en 15g turbo på den. problemet litt er at eg bør få portet opp eksos huset på turboen. Når eg i dag får luitt falsk lading når eg passerer ca 5500 o/min. eg kjører på 1,2 bars trykk. men når eg får det falske trykket så øker den opp til 1,4. det fører igjen til litt høyere varm gang. så er eg redd for at eg kan få for høy eksos temp viss eg monterer disse 465 dysene. Og må eg inn med en regulerer bar bensinregulator viss det i det hele tatt skal være noen vits? det er bare de orginale dysene som står på bilen min i dag. Også må jo dysemotstandene kobles vekk.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greit nok det, men kast ut ett bilde hvertfall før den blir slettet.

 

Av bilen eller motoren... motoren er ikke kjøpt inn... turbo og intercooler har eg innvistert i. Også litt annet knask... så kommer det bilder senere og sikkert en ny tråd da. Må bare få litt mer info om ka eg skal kjøpe inn til bilen.... men eg kan legge inn litt bilder... litt av bilen og litt av det lille eg har innvistert i...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0055.jpg

 

IMG_0063.jpg

 

IMG_0059.jpg

 

IMG_0052.jpg

 

IMG_0048.jpg

 

DSC00191.jpg

 

DSC00193.jpg

 

Bilde006.jpg

 

DSC00938.jpg

 

screenshot037.jpg

 

Bilde008.jpg

 

litt bilder av bilen min...

 

ja og topp dekselet.

 

DSC00007.jpg

 

håper bilen faller i smak.

 

Så skal det komme mer bilder og slik av dette 400 hk prosjektet og ellers småting som kommer til å skje med bilen i vinter.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frode.

 

Det han mener, er at du må følge reglene

 

Som bla.a. omfatter bilde i første innlegg!

Ellers sletter de denne tråden fortere enn du får clutchet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh nice front, er det orginale frontlykter ?

 

Jupp... Alt på bilen er fra volvo orginalt. Dvs ikke bakfangeren... det er nooe jalla jalla plast fra plast och son. ellers er alt orginalt.

 

Så no e det på tide å flekke de eg i dag sliter med å flekke. Derfor bygger vi større motor. hehe...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel anbefale å fylle blokka med betong når du først er igang, da har jo du potensiale for betraktlig mer effektuttak seinere uten å måtte rive alt til gryn igjen, men bare bygge rundt motoren...

JE stemel og PO råder er vel den grommeste resepten for en sånn motor.. PO rådene er noget bedre enn Eagle, begge funker kalas, har Eagle selv...

Org topp leverer bortimot 500hk med glt kammene med løft på 9,38mm...

Innsuget trenger du ikke gjøre noe med...

Bruk 230 blokk etter 95 og B23 veiv... Da får du ikke no grommere rødblokk bunndel...

Tror forøvrig volvokvaløya her på forumet har JE stempel til volvo 16V til salgs...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel anbefale å fylle blokka med betong når du først er igang, da har jo du potensiale for betraktlig mer effektuttak seinere uten å måtte rive alt til gryn igjen, men bare bygge rundt motoren...

JE stemel og PO råder er vel den grommeste resepten for en sånn motor.. PO rådene er noget bedre enn Eagle, begge funker kalas, har Eagle selv...

Org topp leverer bortimot 500hk med glt kammene med løft på 9,38mm...

Innsuget trenger du ikke gjøre noe med...

Bruk 230 blokk etter 95 og B23 veiv... Da får du ikke no grommere rødblokk bunndel...

Tror forøvrig volvokvaløya her på forumet har JE stempel til volvo 16V til salgs...

 

Takk takk.... no snakker vi her... Ja har tenkt på det der med å like gjerne betong fylle mens eg har blokken i deler...

 

Når det gjelder fk/ft og F dvs ble det laget F motorer etter 95...? tenker mer liksom ble det laget volvo rødblokker uten turbo etter 95...? vel det er vel de som er litt mer robust i blokken har eg hørt... men det er det å finn en...

 

Eg får høre med Volvokvaløya ka han skal ha for de da...

 

takk igjen i alle fall... all hjelp er god hjelp....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.... no snakker vi her... Ja har tenkt på det der med å liker gjerne betong fylle mens eg har blokken i deler...

 

Når det gjelder fk/ft og F dvs ble det laget F motorer etter 95...? tenker mer liksom ble det laget volvo rødblokker uten turbo etter 95...? vel det er vel de som er litt mer robust i blokken har eg hørt... men det er det å finn en...

 

Eg får høre med Volvokvaløya ka han skal ha for de da...

 

takk igjen i alle fall... all hjelp er god hjelp....

Er like blokker om det er turbo eller ikke, turbo blokkene har jo olje retur da...

Det koster 1500,- å betongfylle hos en som kan det å det er egentlig lite å lure på med tanke på hvor sinnsykt mye jobb du sparer deg for seinere når du kansje vil ha mer gamp.. Det samme gjelder å bruke ei B23 veiv.. Den må jo tilpasses 230 blokka...

Men om du ringer til Wetterhus eller KRB så kan han dem hjelpe deg med betonfylling og maskinering av blokk...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like blokker om det er turbo eller ikke, turbo blokkene har jo olje retur da...

Det koster 1500,- å betongfylle hos en som kan det å det er egentlig lite å lure på med tanke på hvor sinnsykt mye jobb du sparer deg for seinere når du kansje vil ha mer gamp.. Det samme gjelder å bruke ei B23 veiv.. Den må jo tilpasses 230 blokka...

Men om du ringer til Wetterhus eller KRB så kan han dem hjelpe deg med betonfylling og maskinering av blokk...

 

ja.... Noer jo krb og wetterhus ett lite stykke fra bergen... Så eg tar først turen til polly og hører ka han skal ha... vet han e dyr.... Så vi får se ka som svarer seg..

 

Ka e det som må gjøres for å få b23 veiven til å passe... Mulig eg vet det... men eg bare for å settet et punktom på det...?

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23'n truster jo bak og 230 har senter trust, så Wetterhus tigger ihvertfall på litt der og sliper over etterpå også må du jo linje borre blokka...

Men ring Wetterhus, han har veldig bra "konsept" på det der nå...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår