Gå til innhold

Frode740r: Volvo740 - Prosjekt Bredding, Masse bilder 19.10.2009

Ranger emnet


Frode740R

Anbefalte innlegg

Det er den gamle 230`n som har trøst på midtlageret

Fra 89 og nyere er trøsten på bakre bære lager

Bruker du 23 veiv er det også en smal sak å stroke den til 85mm slag

Da kan du kjøre med std 230 rådelager

 

Torgeir

Wetterhus Racing

 

Ok... No snakker vi mer avansert trimming... Dette liker eg....

 

så når eg kjøper meg en 95 96 239 blokk så har den trøst på bakre bære lager... Dvs at da må de sveises på en bit og deretter slipes ned og senter borre blokken på nytt... kem gjør en slik jobb....? og gjerne ca pris....?

Er dette for å ungå tennings bank???? Eller kunn for å få en b23 veiv til å passe. Det samme gjelder den strokingen av b23 veivien... kem gjor noe sånt....? ca pris... Eg skjønner at det er for å gjøre hele maskineriet mer solid... hehe...

 

takk for hjelpen...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ett spørsmål til.

 

BENSIN....? No har eg montert den mer kraftige pumpen i tanken fra nyer 940 96 mod og oppover... så har eg den orginale pumpen under.. Rør og slikt må det byttes....?

bensin dysene må være på 600 cc + Og da med bensin tryk på 3,8 bar.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... No snakker vi mer avansert trimming... Dette liker eg....

 

så når eg kjøper meg en 95 96 239 blokk så har den trøst på bakre bære lager... Dvs at da må de sveises på en bit og deretter slipes ned og senter borre blokken på nytt... kem gjør en slik jobb....? og gjerne ca pris....?

Er dette for å ungå tennings bank???? Eller kunn for å få en b23 veiv til å passe. Det samme gjelder den strokingen av b23 veivien... kem gjor noe sånt....? ca pris... Eg skjønner at det er for å gjøre hele maskineriet mer solid... hehe...

 

takk for hjelpen...

Å bygge om til B23 veiv har ingenting med tenningsbank å gjøre. B23 veiva er smidd og tåler mer enn 230 veivene som er støpt. Når det gjelder maskinering er Oslo sylinder service sjappa jeg ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... No snakker vi mer avansert trimming... Dette liker eg....

 

så når eg kjøper meg en 95 96 239 blokk så har den trøst på bakre bære lager... Dvs at da må de sveises på en bit og deretter slipes ned og senter borre blokken på nytt... kem gjør en slik jobb....? og gjerne ca pris....?

Er dette for å ungå tennings bank???? Eller kunn for å få en b23 veiv til å passe. Det samme gjelder den strokingen av b23 veivien... kem gjor noe sånt....? ca pris... Eg skjønner at det er for å gjøre hele maskineriet mer solid... hehe...

 

takk for hjelpen...

Ring Wetterhus...

Han kan levere ferdig montert bånndel til deg m betong, smidde stempel og råder til den grei pris...

Grunnen til at du stroker er for å få mer volum...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slipes om ja, hvis du ikke bearbeider den har du jo ikke stroka noe!

Sliper den bare eksentrisk slik at du selv kan bestemme åssen slag du skal ha...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REGLER

 

§1 Alle prosjekt tråder skal ha lik type tittel.

 

brukernavn: Biltype - Prosjektnavn

Eksempel:

 

Marius : Nissan 200sx S14 - S14,5 prosjekt

 

Alle plikter selv og forandre sin tittel til det nye systemet.

 

 

§2 Det første innlegget i tråden skal ha bilder av bilen og forklaring på hva som skal gjøres.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer seg jo lenge med b230ft/fk blokk med nye råder/stempler, portet ft/fk manifoil, ny turbo, datasprut, STORE dyser, bra eksos og bra innsug...

 

Målet er jo her 400hk..

Det stemmer....

Men det er ikke dumt å ha en bånndel som tåler mye, for når du først har kjørt med 400hk i et par år så vil du garantert ha mer..

Å da kan du bare bygge vidre uten å måtte rive alt te gryn igjen...

Jeg hadde ikke sovi om natta hvis jeg skulle ha bruka orginalbetter i en bånn som skal palle 400hk...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer seg jo lenge med b230ft/fk blokk med nye råder/stempler, portet ft/fk manifoil, ny turbo, datasprut, STORE dyser, bra eksos og bra innsug...

 

Målet er jo her 400hk..

 

er nok sånn at planen er senere å gå for mer enn 400 hk... Grunnen til at jeg søker svar På hvordan eg skal få 400 hk er at det er der til turboen min rekker til i dag....

 

men siden eg demonterer blokken min totalt denne gangen så er det like greit å bygge den rikelig solid innvendig.

 

Så for å spare meg arbeid senere så søkte eg om svar på kordan man får en blokk som også er god og solid til senere tid. kan ikke bruke den orginale manifoilen siden eg har exstern wasegate. Det går men det vil være en dritt jobb og sveise inn til wasegaten. Så da blir det grenrør.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge om til B23 veiv har ingenting med tenningsbank å gjøre. B23 veiva er smidd og tåler mer enn 230 veivene som er støpt. Når det gjelder maskinering er Oslo sylinder service sjappa jeg ringer.

 

Ja det var eg med på... Eg tenkte på dette med å sveise på en bit på trøstlageret.....? Ka e grunnen....? Derfor eg lurte...? har ikke jobbet så mye inni en motor før... En del utenpå... men inni er eg fersk...

Det er mest der eg e på vei no å skal lære... Setter pris på all hjelp...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke noe du trenger å tenke på enda! skaff deg en topp og en bånndel først...

Men bare for å spørr, åssen budsjett har du på motor?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel budsjett og budsjett... tar alt som det kommer... 100000 er vel egentlig litt mitt budsjett... men det er ikke noe sånn max budsjett... men når eg sier 100000 så er det med tanke på til 400 hk... hadde en 16v på hånden... men eg vet ikke ka som skjer der... men er på jakt etter en 16v topp....

Så viss noen i det blå trenger noen 465 dyser fra volvo s60r så kan de få kjøpe mine... de er helt ubrukt....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår